وقوع حریق در 23 هکتار از مراتع منابع طبیعی دماوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از وقوع حریق در 23 هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمود حجتی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی گرم شدن هوا و بی‌احتیاطی از سوی برخی گردشگران متأسفانه شاهد دو مورد آتش‌سوزی طی دو روز گذشته بودیم که یک مورد در مراتع حصار به میزان 3 هکتار و مورد بعدی در مراتع اصلان به مساحت حدودی 20 هکتار به وقوع پیوست.

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع آتش‌سوزی فوراً عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند به محل حادثه اعزام شدند که با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و وزش باد عملیات اطفاء با مشکل روبرو شد که بالاخره پس از چندین ساعت تلاش نیروهای منابع طبیعی آتش‌سوزی منطقه اطفاء و مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد: در هنگام مراجعه به طبیعت نکات ایمنی را رعایت کنند و از روشن کردن آتش به جد خودداری کرده و اگر چنانچه اقدام به روشن کردن آتشی کردند حتماً قبل از ترک محل اقامت از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

این مقام مسئول همکاری و همیاری دستگاه‌های اجرائی و خدمات رسان را در خصوص مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: جنگل‌ها و مراتع جزو انفال و متعلق به همه مردم است که از همین رو ضرورت ایجاب می‌کند که تمامی دستگاه‌ها در مواقع اضطراری با مجموعه منابع طبیعی در عملیات اطفاء حریق همکاری کنند.

وی یادآور شد: شماره تلفن 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی برای اطلاع از هرگونه آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در اختیار عموم مردم می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا