جوابیه اداره آموزش و پرورش دماوند در خصوص تفکیک‌ جنسیتی مقطع متوسطه روستای گرمابسرد

اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند پیرو اعتراض اهالی روستای گرمابسرد به تفکیک جنسيتي جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، با تصميم رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ثبت نام دختران در مدرسه متوسطه اول شهید حاج آقایی گرمابسرد ممنوع خواهد شد.

این موضوع که به بهانه تفکیک جنسیت مدرسه صورت گرفت باعث خواهد شد که دختران ترک تحصیل کرده و آمار کلاس های پسران نیز به حد نصاب نرسیده و مدرسه متوسطه اول کلا از این روستا جمع آوری شود.

مردم روستا از این موضوع ناراضی هستند و به هیچ وجه دختران را به مدرسه شبانه روزی نخواهند فرستاد.

این در حالی است که رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند در کانال خبری تارود روز شنبه نوزدهم شهریورماه اعلام کرده بودند که این موضوع با تعامل اولیای دانش آموزان انجام خواهد شد و این موضوع مورد تایید نیست.

پیرو مطلب گلایه اهالی روستای گرمابسرد اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند طی جوابیه‌ای اعلام کرد: طی ۴۴ سال از آغاز انقلاب اسلامی و اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی که شهدای عزیزکشورمان در سنین و طیف های مختلف، از زن و مرد با خون خود آرمان‌های نظام را تایید نموده و بر ما در وصیت‌های خود اهداف بلند والای خود را متذکر شده‌اند و همینطور در آستانه ی اربعین حسینی و اصل قیام سیدالشهدا(ع) بر احیای امر به معروف و نهی از منکر، حجت را بر ما تمام می کند که فارغ از حتی پایبندی به قانون عدم مختلط بودن دانش آموزان دوره متوسطه در شهر و روستا و اصل اجرایی شدن سند تحول بنیادین، به عنوان یک ایرانی شیعه و محب اهل بیت(ع) و عامل به فرامین الهی طبق آیات الهی که تکلیف را در رعایت حریم محرم و نامحرم مشخص نموده است، اصل تفکیک جنیسیت لازم الاجرا بوده و تاکنون نیز به تعویق افتاده است.

اما چه بسا بسیاری از دختران عزیز روستا به دلیل همین مختلط بودن ترک تحصیل کردند یا دانش آموز دختر با عزتی که ازدواج کرد تا به دلیل تحصیل در مدرسه دخترانه از تحصیل در مدرسه مختلط نجات یابد.

همینطور نمونه بسیاری از دختران خوب گرمابسرد را به عنوان مصداق عینی داریم که از سالیان قبل با یک یا حتی دو مینی بوس به دبیرستان دخترانه شبانه کیلان آمد و رفت داشتند و در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دادند و حال دارای درجات عالی علمی و تحصیلی هستند که انشاءالله در حضور مجددی که به روستا خواهیم داشت با دختران موفق تحصیل کرده گرمابسردی و فارغ التحصیل همین روستا و در حالی که حتی بعضی از آنها پدرانشان از پایه و رشته تحصیلیشان بی‌اطلاع بودند، در خدمت اهالی روستا خواهیم بود.

یا بعضی از پسران غیرتمندی که با حضور در دبیرستان شبانه پسرانه کیلان و ادامه تحصیل خود، حال از فرهنگیان و همکاران خوب ما هستند و در همان روستا فعالیت می کنند.

از همه مهمتر آسیب‌های ناشی از هجمه‌های فرهنگی دشمن از طریق رسانه‌های بیگانه، خسارت های فراوانی را بر پیکره رشد تربیت دینی و معنوی فرزندانمان وارد آورده که لازم است در شرایط پسا کرونا و در جهادی دیگر با آن مقابله نمود.

بلوغ جنسی زود هنگام، حتی در مقطع ابتدایی، آسیب اجتماعی دیگری است که با تفکیک جنسیت دانش‌آموزان متوسطه و ابتدایی دور دوم می‌تواند از خطرات ناشی از این امر تا حدی جلوگیری نماید.

اما طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش در فروردین‌ماه ۱۴۰۱، تفکیک جنسیت دبیرستان متوسطه روستای گرمابسرد که در حال حاضر دارای ۱۰ دانش آموز دختر و ۲۴ دانش آموز پسر است نیز از دیگر تاییدات عمل به این اقدام می‌باشد.

اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند مقدمات ثبت نام و اعزام دختران عزیز خود را به نزدیک ترین دبیرستان با تمهید سرویس ایاب و ذهاب فراهم کرده است.

همچنین دبیرستان شبانه روزی کیلان نیز آماده خدمت‌رسانی به این دانش آموزان برای ادامه تحصیل شان خواهد بود.

اولیای عزیز به هر کدام از دو روش که تمایل داشته باشند، اداره آموزش و پرورش آماده خدمت‌رسانی خواهد بود.

آنچه سؤال است اینکه چرا دلسوز نماها در گذشته که بسیاری از دختران این خطه بخاطر مختلط بودن دبیرستان از ادامه تحصیل محروم شدند، حرفی نزند و حال که نه فقط دخترانمان از تحصیل محروم نشدند بلکه شرایط تحصیل شان در یک محیط امن فراهم شده است، فریاد وا دختران سر داده‌اند.

اما اصل تعلیم و تربیت، عمل به فرمان حضرت حق، پیروی از سیره اهل بیت علیهم السلام و اجرای قانون می باشد که ما معلمین در درسهای پنهان خود به دانش آموزانمان با تعهد و اخلاص در نیت و نقش معلمی خود به جامعه و دنیا ثابت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا