جذب 17 میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی و استانی برای ۹ روستای شهرستان دماوند/ برای 11 روستای شهرستان دماوند 700 تن قیر یارانه‌ای در حال جذب است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از جذب 12 میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی برای روستاهای جورد، هویر، مومج، گرمابسرد، آرو و سرخده خبر داد و گفت: برای 11 روستای شهرستان دماوند 700 تن قیر یارانه‌ای در حال جذب است.

کوشان امیراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در سال جاری روستاهای حصار، هاشمک، دهنار و … را زیرسازی آسفالت شده‌اند، در روستای حصار طی ماه گذشته با اعتباری بیش از دو میلیارد تومان زیرسازی آسفالت به مساحت 4000 مترمربع صورت گرفته و در حال حاضر 1500 مترمربع دیگر نیز زیرسازی شده که طی هفته‌های آینده آسفالت اجرا می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی دهیاری حصار از محل درآمد صدور پروانه ساختمانی حدود 900 میلیون تومان قرارداد با استفاده از قیر یارانه‌ای بسته‌ایم.

*اخذ سند 25 هکتاری زمین‌های روستای حصار دماوند از سوی بنیاد مسکن

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: سندهای روستای حصار را از 15 سال پیش که مسائل اوقافی داشت پیگیری و سند 25 هکتاری را اخذ کردیم و از 600 قطعه زمینی که داده شده مجوز 400 قطعه زمین صادر شده است، طبق قانون وقتی ساخت و ساز صورت می‌گیرد سند زمین صادر می‌شود.

امیراحمدی ادامه داد: بنیاد مسکن از روز اول زمین به نام جوانان روستای حصار و اهالی روستا داده است، اگر جریمه‌ای اخذ می‌شود به این علت است که دولت از مردم حمایت کرده و با واگذاری زمین به آنها کمک کرده که خانه بسازند و 25 درصد تخفیف داده است اگر این اشخاص سرمایه‌گذار هستند و زمین دریافت کرده‌اند باید 25 درصد حق دولت را برگردانند.

وی بیان داشت: با حمایت نماینده مجلس شورای اسلامی با اعتبارات محرومیت زدایی 12 میلیارد تومان برای روستاهای جورد، هویر، مومج، گرمابسرد، آرو و سرخده اعتبار جذب کرده‌ایم و از محل اعتبارات استانی برای روستاهای رودافشان، مشهد و کلاک اعتبار گرفته‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر برای 11 روستای دماوند حدود 700 تن قیر یارانه‌ای در حال جذب است که برخی ارسال شده‌اند بنابراین حدود 8 میلیارد تومان اعتبار برای روستاهای دماوند به این شکل جذب می‌شوند.

*جذب 8 میلیارد تومان اعتبار از محل قیر یارانه‌ای برای روستاهای شهرستان دماوند/ معابر 90 درصد از خانه‌های شهرک فاطمیه جدول و آسفالت هستند

امیراحمدی بیان داشت: جذب 8 میلیارد تومان از محل قیر یارانه‌ای، 17 میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی که 5 میلیارد تومان اعتبارات استانی می‌باشد، در طول 20 سال اخیر در شهرستان دماوند بی‌سابقه است.

وی افزود: در خصوص روستای حصار خدمات آب و برق و گاز موجود است و معابر 90 درصد از خانه‌های شهرک فاطمیه جدول و آسفالت هستند و تمام اعتبارات از محل بنیاد مسکن و دهیاری‌ها بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا