توضیحات آبفای شرق استان تهران در خصوص تجمع‌ اعتراض‌آمیز روز گذشته روستای آرو

آبفای شرق استان تهران در خصوص تجمع‌ اعتراض‌آمیز روز گذشته روستای آرو جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، رحمت‌اله محمدی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران در خصوص اتفاقات روستای آرو از توابع بخش مرکزی دماوند اظهار کرد: در راستای مدیریت تنش آبی ناشی از کاهش نزولات جوی و تداوم آن در ۴ سال پی در پی در شهر‌ها و روستاهای تحت پوشش شرکت آبفای شرق استان تهران، برنامه‌های کوتاه مدت به موازات برنامه‌های میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفته و در سه محور اصلی شامل مدیریت تامین، مدیریت توزیع و مدیریت مصرف به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: در سال آبی جاری، حفر و تجهیز ۱۶ حلقه چاه و احیای و بازسازی ۲۱ حلقه چاه با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در حال انجام و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که در فصل اوج مصرف، پروژه‌های در دست اجرا تکمیل و وارد مدار بهره برداری گردد.

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران تصریح کرد: در روستای آرو نیز باتوجه به شرایط موجود تاسیسات آب که شامل یک حلقه چاه با دبی ۱۰ لیتر بر ثانیه و ۲ باب مخزن ذخیره به حجم ۳۰۰ مترمکعب و با ۵۴۱ فقره انشعاب و با لحاظ نمودن توسعه آتی روستا در قالب طرح هادی مصوب و اسکان جمعیت در اراضی واگذار شده از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تعداد ۲۱۳ قطعه برای احداث مسکن جوانان که مورد مطالبه اهالی محترم روستا نیز بوده‌، امکان‌سنجی‌های لازم به عمل آمده و ظرفیت‌های فعلی، تکافوی نیاز آبی روستا را با لحاظ سهم سرانه‌های تامین آب شرب دارد.

محمدی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم شریف این خطه و آبدار نمودن اراضی مسکن جوانان روستا، همکاران این شرکت در روز گذشته نسبت به اجرای خط اتصال بطول ۱۰۰ متر اقدام نمودند که در حین اجرای کار تعدادی افراد سودجو به سمت عوامل اجرایی هجوم آورده و مانع اجرای کار شدند.

وی خاطرنشان کرد: با حضور به موقع پرسنل خدوم نیروی انتظامی موانع برطرف و کار به اتمام رسید لکن متأسفانه پس از آن، همان افراد سود‌جو به لوله کار شده آسیب وارد کردند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران بیان کرد: دولت خدمتگزار تمام تلاش خود را معطوف به تامین و توزیع مطلوب و عادلانه منابع آبی نموده و با توجه به موارد فوق الذکر اهالی شریف این روستا مطمئن باشند با شرایط تنش آبی مواجه نخواهند بود و در هر صورت برنامه‌های بلندمدت نیز براساس توسعه و اسکان جمعیت تدوین شده به مرحله اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا