تهیه تشک نجات برای آتشنشانی دماوند از تجهیزات ضروری است/ خرید تجهیزات آتشنشانی و لجستیک در بودجه شهرداری دماوند مدنظر قرار گرفته است/ افزایش ۶۳ درصدی بودجه شهرداري دماوند نسبت به دوره قبل

عضو شورای اسلامی شهر دماوند با بیان اینکه تهیه تشک نجات برای آتشنشانی دماوند از تجهیزات ضروری است، گفت: خرید تجهیزات آتشنشانی و لجستیک در بودجه شهرداری دماوند مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسین آرمودیان در آیین تجلیل از آتش‌نشانان شهر دماوند اظهار داشت: جذب نیرو در یک دستگاه یا سازمان امدادی همچون آتش‌نشانی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: آتش‌نشانی دماوند از ایستگاه‌های معین است و بیشتر عملیات‌ها در داخل یا خارج شهرستان هستند حتی وسعت عملیات به استان نیز کشیده میشود، در حادثه پالایشگاه سه خودروی آتشنشانی و هفت پرسنل از دماوند به تهران اعزام شدند و با نیرو و تجهیزات کم جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

عضو شورای اسلامی شهر دماوند ادامه داد: وسعت دماوند بسیار شده و به تبع عملیات‌ها نیز متعدد شده‌اند، علت برخی حوادث عوامل انسانی و برخی حوادث طبیعی هستند و آتشنشانان به تمام این موارد خدمات‌رسانی می‌کنند.

*با توجه به وسعت شهری ۷ ایستگاه آتشنشانی به دماوند اضافه شود

آرمودیان تصریح کرد: در سیل اخیر دستگاهی که در امدادرسانی بسیار موثر بود سازمان آتشنشانی بود اما نیاز است که باتوجه به وسعت شهر ۷ ایستگاه آتشنشانی به دماوند اضافه شود.

وی گفت: پیشنهاد شورای شهر برای افزودن به تعداد ایستگاه‌ها، یک ایستگاه نجات در گیلاوند و یک ایستگاه پشتیبانی برای مسکن مهر است که کلید خورده و عملیات خاکبرداری انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر دماوند بیان داشت: درخصوص راه اندازی ایستگاه آتشنشانی مشا مقرر شد توسط مجموعه شهرداری و مدیریت شهری فعال شود اما موارد قانونی مانع کار شده و این امر را سخت کرده است. تجهیزات برای راه اندازی ایستگاه را داریم اما منتظر نتایج پیگیری‌های مسئولان در واگذاری مشا به شهر دماوند هستیم.

آرمودیان گفت: مدت زمان رسیدن خودروی آتشنشانی از دماوند به مشا بیش از ۲۵ دقیقه است لذا باید راه اندازی این ایستگاه مشا در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: خرید تشک نجات از تجهیزات ضروری است که سرپرست باید تهیه آنرا دردستور کار قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر دماوند عنوان کرد: بودجه دوره قبل شوراها ۲۰۶ میلیارد تومان بود که بااین رقم شهرداری دماوند را تحویل گرفتیم، از این رقم شهرداری بیش از ٨۰ میلیارد بدهی داشت اما توانستیم باسربلندی از این مهم عبور کنیم.

*افزایش ۶۳ درصدی بودجه شهرداري دماوند نسبت به دوره قبل

آرمودیان ادامه داد: بودجه ای که سال گذشته مصوب شد ۳۲۹ میلیارد تومان است که افزایش ۶۳ درصدی نسبت به دوره قبل داشت.

وی گفت: خرید تجهیزات آتشنشانی و لجستیک در بودجه مدنظر قرار گرفته است و فقط خرید آنها باید اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا