تلاش جهت رفع موانع فعالیت صنعت با‌ارزش منبت‌کاری در شهرستان دماوند/ روستای آئینه‌ورزان شهرستان دماوند زمانی کانون و مهد صنعت منبت بوده است

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند از تلاش جهت رفع موانع فعالیت صنعت با ارزش منبت‌کاری در این شهرستان خبر داد و گفت: روستای آئینه‌ورزان شهرستان دماوند زمانی کانون و مهد صنعت منبت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، علی افضلی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند از کارگاه آقای مرتضی عباسی از هنرمندان صنایع‌دستی در منطقه گیلاوند بازدید داشت.

مرتضی عباسی حدود ۲۰ سال در زمینه منبت‌کاری در شهرستان دماوند فعالیت دارد و تقریبا با مغاره زنی سبک سنتی در کارگاه تولیدی خود مشغول بکار است.

افضلی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند در حاشیه این بازدید در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: صنعت منبت یکی از صنعت‌های بسیار ارزشمند در حوزه صنایع دستی شهرستان است و سابقه طولانی نیز دارد بطوری که روستای آیینه ورزان شهرستان زمانی کانون و مهد صنعت منبت بوده و نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح استان نیز مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: جایگاه منبت در منطقه به گونه‌ای بود که امروز استادکارهای شهر ملایر که اکنون این شهر را به عنوان شهر جهانی منبت می‌شناسیم، خود را شاگردان استادان منبت در شهرستان دماوند می‌دانند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند بیان داشت: تلاش می‌کنیم تا این جایگاه به شهرستان باز‌گردد که در این راستا اقداماتی نیز صورت گرفته و کارگروهی نیز با صاحب‌نظران این عرصه تشکیل شده و به دنبال تحقق این هدف هستیم.

این مقام مسئول گفت: متاسفانه در خصوص این صنعت موانعی وجود دارد که به دنبال رفع آن هستیم که با رفع موانع تولید، انشالله شاهد خواهیم بود صنعتگران این عرصه فعالیت خود را در این خصوص بهتر از قبل انجام دهند و صنعت منبت به جایگاه خود بازگردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا