رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند:

تصويب 7.5 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری شهرستان دماوند در سال جاری/ با تخصیص اعتبارات طرح‌های سازه‌های کنترل سیلاب در حوزه آبخیزداری رودهن، دره سیاهرود و سربندان اجرایی می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از تصويب 7.5 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری شهرستان دماوند در سال جاری خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبارات طرح‌های سازه‌های کنترل سیلاب در حوزه آبخیزداری رودهن، دره سیاهرود و سربندان اجرایی می‌شود.

حسن شکری در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: اعتباراتی که امسال در حوزه آبخیزداری شهرستان مصوب شده 7.5 میلیارد تومان از محل استانی و ملی و مدیریت بحران است.

وی افزود: آبخیزداری شهرستان از دهه 70 شروع شده اما از آنجا که کارایی سازه‌ها مخصوصا سازه‌های قدیمی‌تر کاهش یافته است، امسال باید مرمت شوند که برای این مهم درخواست اعتبار داده‌ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر نزدیک به 7 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار مصوب شده و دستور کار امسال این است که این مبلغ را صرف نقاطی مانند منطقه رودهن، دره سیاهرود و سربندان کنیم که در سال گذشته در معرض سیل بوده‌اند.

شکری ادامه داد: با اعتبار مذکور در حال حاضر فعلا نقاطی شامل دلیچای، ‌سیاهرود و زره‌در در اولویت هستند البته هنوز قطعی نیستند و برای مناطقی که در معرض سیل بوده‌اند امسال مرمت یا احداث آبخیزداری را انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: نمی‌توانیم آسیب‌های ناشی از سیل را برآورد کنیم اما سازه‌های آبخیزداری شهرستان دماوند اثرگذاری بسیاری در بیشتر نشدن آسیب‌های ناشی از سیل داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: سرشاخه‌های سیاهرود از اوایل دهه هفتاد ایجاد شده و اگر سازه‌های دلیچای، سیاهرود و سربندان نبودند تخریب ناشی از سیل بسیار بیشتر و خطرناک‌تر می‌شد و اتفاقات ناخوشایندتری را شاهد می‌شدیم.

شکری عنوان کرد: در حال حاضر سازه‌ها نیاز به مرمت و افزایش ارتفاع دارند اما انتظار ما از رقم اعتباری که اختصاص می‌یابد بیشتر بود، سالانه حداقل نزدیک به 20 میلیارد اعتبار نیاز داریم.

وی گفت: 7.5 میلیارد رقم زیادی نیست اما بد هم نیست و فعلا باید با این اعتبار فعالیت کنیم اما تا زمانی که شرایط آب و هوایی خوب نشود نمی‌توانیم اقدامی در حوزه منابع طبیعی انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا