تشکیل تیم سحر سفیران حمایت روانی واحد جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند

تیم سحر سفیران حمایت روانی واحد جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند تشکل شد.

علی کاظم‌زاده، فرمانده سحر تیم جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با بیان اینکه واژه “سحر” مخفف سفیران حمایت روانی است، اظهار داشت: ایران جزو کشورهای زلزله‌خیز در دنیا است و متاسفانه در زمان حوادث میزان آسیب پذیری بالایی دارد.

وی افزود: سازمان امداد و نجات در زمان حادثه عملیات نجات را در مراحل مختلف انجام می‌دهد و نیروهای امدادی در پایان عملیات مصدومین را به مراکز درمانی و فوتی‌ها را به مراکز مختص خود منتقل می‌کنند.

فرمانده سحر تیم جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند ادامه داد: بازماندگان این حوادث از جمله کودکان، زنان، سالمندان و معلولان گروه‌های آسیب‌پذیری هستند که در زمان حوادث میزان آسیب آنها بالاست.

کاظم‌زاده گفت: تیم سفیران حمایت روانی به این منظور شکل گرفته است که بعد از حوادث و اتمام جستجو و نجات، بتوانند با بازماندگان که احیانا عضو یا اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند، کار مشاوره و روانشناسی انجام دهند تا در آینده دچار اختلالات روانی و اضطراب نشوند.

وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با کمک تیم سحر از بروز اختلالات روانی در بازماندگان پیشگیری کنیم و اگر نیاز بود به تیم‌های تخصصی‌تر و روانپزشکان ارجاع دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا