تشدید نظارت بر اشتغال اتباع غیر مجاز در منطقه رودهن/ بیشتر حوادث منجر به فوت سال گذشته کارگران در کارگاه‌های ساختمانی شهرستان دماوند رخ داده است

تشدید نظارت بر اشتغال اتباع غیر مجاز این بار در منطقه رودهن طی گشت مشترک ویژه‌ای برگزار شد.

محمد امین خدایاری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود اظهار داشت: در این گشت که از کارگاه‌های ساختمانی بخش رودهن صورت پذیرفت با محوریت برخورد با اشتغال غیر مجاز اتباع بیگانه و نظارت بر ایمنی کارگاه های ساختمانی، مراتب ملزومات رعایت ایمنی و جریمه بکارگیری غیر مجاز این اتباع به کارفرمایان ابلاغ شد.

وی افزود: با توجه به کاهش پروژه‌های ساخت و ساز در سال های اخیر کارگران معزز صنف ساختمانی از اشغال جایگاه شغلی این صنف توسط اتباع غیر مجاز گلایه مند بودند که در این گشت در راستای برخورد تنبیهی و در جهت بازگشت امنیت شغلی این عزیزان صورت پذیرفت و برای کارفرمایان خاطی به ازای هر روز اشتغال این اتباع غیر مجاز ۵ برابر مزد روزانه کارگر ایرانی جریمه اعمال شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند عنوان کرد: پیشتر نیز اعلام شد کارفرمایان محترم از بکارگیری اتباع غیر مجاز خودداری کنند و در صورت ضرورت نسبت به اخذ کارت کار در رسته های شغلی مجاز از دفاتر کفالت اقدام نمایند.

خدایاری گفت: بازرسی‌های صورت گرفته از محل‌هایی صورت پذیرفت که گزارشات مردمی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دماوند اعلام کردند.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده اشتغال غیر مجاز اتباع با اولویت مشاغل دارای متقاضی ایرانی یا مجاز گزارش خود را به اداره کار اعلام فرمایند.

خدایاری اعلام کرد: بیشتر حوادث ناشی از کار منجر به فوت در سال گذشته متاسفانه در کارگاه های ساختمانی بوقوع پیوسته است لذا از کارفرمایان محترم پروژه های ساختمانی خصوصا در روستا ها تقاضا می‌شود موارد ایمنی و آیین نامه های حفاظتی را جدی بگیرند.

وی گفت: در سال جاری برنامه ویژه ای جهت برخورد با خاطیان در این خصوص داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا