بررسی مسائل مسجد جامع تاریخی دماوند/ از تأکید بر حفظ بافت و هویت تاریخی تا پیگیری برای ساخت مصلی/ بخش زیرزمینی مسجد جامع دماوند در حال بازسازی است

مسائل مسجد جامع تاریخی دماوند بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، نشست هم‌اندیشی حجت الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه و امام جماعت دماوند و اعضای هیات امنای مسجد جامع دماوند با مهدی رضایی مهر شهردار، محمدهادی کرمانی مدیر مرکز فرهنگی و اجتماعی و حاجی نوروزی سرپرست واحد فنی و شهرسازی شهرداری دماوند به منظور رسیدگی به مسائل و موضوعات مرتبط با مسجد جامع تاریخی دماوند برگزار شد.

شهردار دماوند در خصوص این نشست اظهار کرد: در این نشست، موارد درخواست شده از سوی امام جمعه و اعضای هیات امنای مسجد جامع دماوند برای حل مسائل عمرانی، فضای سبز، زیباسازی و فنی و شهرسازی این مسجد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهدی رضایی‌ مهر افزود: در این خصوص، با توجه به طرح اولیه ساخت مصلی مسجد جامع، مقرر شد تا شهرداری این طرح را با هماهنگی امام جمعه و هیات امنا به نتیجه مورد نظر برساند تا در آینده برای انجام اقدامات، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مسجد جامع دماوند به عنوان اثر ملی تاریخی به ثبت رسیده، موضوع حفظ بافت تاریخی اطراف آن در این نشست مورد تأکید قرار گرفت تا موارد ساخت و سازهای اطراف این مسجد در راستای حفظ بافت تاریخی و هویت مسجد صورت پذیرد.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: از سویی دیگر، شهرداری دماوند در سال‌های گذشته نسبت به اصلاح و بازسازی ضلع غربی محوطه مسجد جامع اقدام نموده که مقرر شد تا مدیریت بصری، سیاست‌گذاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های فضاهای ایجاد شده با هماهنگی امام جمعه و هیأت امنا انجام شود.

رضایی‌ مهر بیان کرد: همچنین در این نشست، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مسجد جامع مشورت و بررسی شد تا این برنامه‌ها به منظور هرچه بهتر برگزاری آنها به همت و یاری امام جماعت و اعضای هیات امنای این مسجد اجرا گردد.

در حاشیه این نشست، شهردار دماوند از بخش زیرزمینی مسجد جامع که در حال بازسازی است، بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا