بررسی مراحل مرمت و وضعیت برخی از آثار تاریخی شهرستان دماوند/ تاکید بر تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران در حوزه ساخت تاسیسات گردشگری

با دعوت رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دماوند از معاونت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، چگونگی و مراحل مرمت و وضعیت برخی از آثار تاریخی شهرستان دماوند مورد ارزیابی و بازدید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تارود، علی افضلی رئيس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند با بیان این مطلب افزود: با هدف آگاهی از وضعیت و شرایط آثار تاریخی شهرستان دماوند و آن دسته از آثاری که مورد مورد مرمت قرار گرفته اند و همچنین تلاش در جهت جذب اعتبار نسبت به آن بخش از آثار تاریخی و بناهایی که نیازمند عملیات مرمت و احیاء می‌باشند به همراه معاونت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران بازدید به‌عمل آمد‌‌.

وی افزود: در این بازدید مقرر شد به‌طور اولویت‌بندی آثاری که در شرایط اضطراری و بحرانی قرار دارند، با تخصیص اعتبار لازم مورد مرمت قرار گیرند.

رئيس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند اضافه نمود: در جهت تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران در حوزه ساخت تاسیسات گردشگری از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز تمهیدات لازم در خصوص رفع موانع موجود و تسهیل در خصوص اتخاذ و برخورداری شرایط لازم نیز صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا