بازدید استاندار تهران از پروژه تونل انتقال آب از سد لار در روستای جورد بخش رودهن/ فخاری: در مواجهه با آلودگی سد لتیان افسوس خوردیم

استاندار تهران طی بازدید از پروژه تونل انتقال آب از سد لار در روستای جورد بخش رودهن، گفت: در مواجهه با آلودگی سد لتیان افسوس خوردیم.

به گزارش پایگاه خبری تارود، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز به همراه طاهرخانی فرماندار دماوند و معاونین استاندار و مدیرکل منابع آب استان از روند پیشرفت پروژه انتقال آب از سد لار به صورت میدانی بازدید نمود.

شایان ذکر است برای تامین آب شرب شهرستان دماوند نیز از اجرای این پروژه حق آبه از نشتی سد لار در نظر گرفته شده است.

همچنین ادامه این بازدید استاندار تهران عصر روز دوشنبه با همراهی معاون امنیتی و انتظامی ، معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیر کل حوزه استاندار، فرماندار شهرستان شمیرانات و دیگر مسئولین از سد لتیان بازدید کرد.

علیرضا فخاری در حاشیه بازدید از سد لتیان اظهار داشت: امروز طی بازدیدی که از چند پروژه انتقال آب داشتیم، در مواجهه با آلودگی سد لتیان افسوس خوردیم، چرا که آب با هزینه بسیار و فاصله‌های دور از طریق کانال به پشت سد می‌رسد و وقتی با آلایندگی مواجه می‌شویم که به دست خود مردم ایجاد می‌شود خستگی به تن مجریان می‌ماند و این انصاف نیست.

استاندار تهران در مورد وضعیت بارندگی‌ها عنوان کرد: امسال میزان نزولات آسمانی نسبت به سال قبل بیشتر بوده، اما این میزان پاسخگوی جبران کسریات نیست و اعداد و ارقام نشان می‌دهد که برای مدیریت مصرف باید به طور جدی وارد شویم.

وی گفت: سطح آوردهای طبیعی و مصرف مردم در معادله دو طرف قرار می‌گیرد و بر این اساس حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد مدیریت مصرف و جلوگیری از اسراف نیاز است تا از بحران‌های آبی جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا