افتتاح کلاس درس تربیت‌بدنی آموزشگاه استثنایی شهید احسن طهماسبی شهر دماوند

کلاس درس تربیت‌بدنی آموزشگاه استثنایی شهید احسن طهماسبی شهر دماوند با حضور مسئولین افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، صبح روز چهارشنبه، آیین افتتاحیه کلاس درس تربیت‌بدنی آموزشگاه استثنایی شهید احسن طهماسبی واقع در محله جیلارد شهر دماوند برگزار شد.

در مراسم علیخانی مديرکل مدارس استثنایی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، فروتن سرپرست آموزش و پرورش دماوند و معاونین و کارشناسان اداره آموزش و پرورش دماوند حضور داشتند.

فروتن سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: ایجاد چنین فضایی در مدرسه استثنایی شهید احسن طهماسبی بسیار کاربردی و لازم است.

وی افزود: علاوه‌بر این فضاهای ورزشی بسیاری در مدارس دماوند ایجاد شده است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: امیدواریم دانش‌آموزان از این موضوع استفاده لازم را ببرند.

*راه‌اندازی اتاق تربیت بدنی آموزشگاه استثنایی شهید احسن طهماسبی شهر دماوند با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی/ در حوزه توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی آموزش و پرورش دماوند باید پیگیر باشد/ سرویس مدارس دانش‌اموزان استثنایی در شهرستان دماوند نیاز به مساعدت شهرداری‌ها دارد

علیخانی، مدیرکل مدارس استثنایی شهرستان‌های استان تهران گفت: در کل استان سال گذشته فقط یک اتاق درس تربیت بدنی داشتیم که امسال با کمک معاون وزیر اعتباری برای استان تخصیص داده شد و فورا دماوند برای برخورداری از اتاق تربیت بدنی انتخاب شد.

وی اظهار داشت: در دماوند این نیاز احساس می‌شد که دانش آموزان این شهرستان باید از نظر بدنی و روحی سلامت باشند تا بتوانند آموزش بهتری داشته باشند.

علیخانی افزود: اتاق تربیت بدنی امروز با نزدیک به 100 میلیون تومان اعتبار برای دانش‌آموزان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: دانش‌اموزان با نیاز ویژه ابتدا یک دانش‌آموز و بعد دارای نیاز ویژه هستند یعنی نباید هیچ فرقی بین دانش‌اموز با نیاز ویژه و عادی منطقه وجود داشته باشد.

علیخانی تصریح کرد: وسایل تربیت بدنی و سلامت در مدارس استثنایی باید ویژه‌تر دیده شود تا نیازهای واقعی آنها تامین شود چراکه آنها نیز در آینده کشور سهیم هستند.

وی عنوان کرد: اگر به این دانش‌آموزان نگاه ویژه نشود احتمال دارد که در آینده با دانش‌اموزان بزهکار روبرو شویم. خانواده‌های این دانش‌آموزان هم نیاز به نگاه ویژه دارند لذا باید در کنار آنها باشیم و به دغدغه‌هایشان رسیدگی کنیم.

مدیرکل مدارس استثنایی شهرستان‌های استان تهران در خصوص سرویس مدارس دانش‌اموزان استثنایی گفت: از شهرداری برای اینکه سرویس مدرسه دانش‌اموزان استثنایی را انجام دهد پول و ماشین مطالبه نکردیم‌،‌ حتی برخی مناطق اعلام کردند که کارکنان شهرداری می‌تواند صبح که سرکار می‌روند چند نفر از دانش‌اموزان را نیز به مدرسه ببرند و ما از آنها کار اضافه‌ای نمی‌خواهیم.

وی اظهار داشت: در حوزه توانبخشی آموزش و پرورش دماوند باید پیگیر باشد و اگر نیاز باشد در شورای آموزش و پرورش دفاع می‌کنیم.

*تخصیص 40 سهمیه جهت جذب نیروی انسانی گفتار درمان و کار درمان در دماوند

علیخانی افزود: در خصوص نیروها امسال برای اولین سال مقرر است وجود 40 نیروی گفتار درمان و کاردرمان جذب آموزش و پرورش شوند، ‌استان تهران 40 سهمیه در این باره دارد.

وی ادامه داد: پیرو تقاضانامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی و بهزیستی کشور تمام دانش‌آموزان استثنایی می‌توانند به شرط داشتن بیمه پایه سنواتی از خدمات کلینیک‌های خصوصی با پرداخت 30 درصد هزینه بهره‌مند شوند که این مهم باید از بهزیستی مطالبه شود.

علیخانی تصریح کرد: بهزیستی نیز به عنوان متولی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی معرفی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا