افتتاحیه نمایشگاه شهدا در دماوند به‌ مناسبت گرامیداشت هفته بسیج

نمایشگاه شهدا در دماوند به‌ مناسبت گرامیداشت هفته بسیج افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، صبح روز دوشنبه، به‌ مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و برگزاری یادواره ۶۰۰ شهید شهرستان دماوند، نمایشگاه شهدا در حسینیه محله قاضی شهر دماوند افتتاح شد.

در این مراسم افتتاحیه حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، سرهنگ نجفی فرمانده سپاه شهرستان دماوند، طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، طهماسبی دادستان شهرستان دماوند، رضایی‌مهر شهردار دماوند، رضایی رئیس شورای اسلامی شهر دماوند، صدیفی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند، عبدالله بیگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند، افضلی رئيس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند، جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان حضور داشتند.

در این نمایشگاه غرفه‌های مختلفی همچون ادوات جنگی، روایتگری، کتاب، تجسمی و خوشنویسی، مسابقات نقاشی و دلنوشته، فروشگاه عفاف و حجاب برای بازدید عموم آماده‌سازی شده است.

نمایشگاه شهدا از امروز دوشنبه آغاز به کار نموده و تا دوم آذرماه همه روزه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۳ الی ۱۶ آماده پذیرای مراجعه‌کنندگان می‌باشد.

*زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست/ اوج عاقبت بخیری یک فرد مسلمان رسیدن به جایگاه شهادت است

سرهنگ نجفی فرمانده سپاه شهرستان دماوند اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهم در انقلاب اسلامی ایران در بخش فرهنگی، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که در این 44 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش شده تا این فرهنگ ارزشمند حفظ و ماندگار شود.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و در واقع اوج عاقبت بخیری یک فرد مسلمان رسیدن به جایگاه شهادت است و این جایگاه فیض عظیمی است که اگر در طول عمر خود به آن دست نیابیم، اما می‌توانیم با سرکشی از خانواده معظم شهدا، تکریم آنان و برگزاری یادواره های شهدا یا آنان زنده نگه داشتن و به جایگاه ارزشمندی دست یابیم.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند گفت: بهترین اقدام برای زنده نگاه داشتن یاد شهدا برگزاری یادواره های شهدا در شهر و روستاها است که شهرستان دماوند در طی این سالها با برگزاری یادواره های مختلف محلی، خانگی، یادواره اقشار، طلاب، دانش آموز، ادارات، اصناف و … توانسته در ترویج این فرهنگ ارزشمند گام بردارد.

نجفی عنوان کرد: مهم ترین این یادواره ها، برگزاری یادواره 600 شهید شهرستان دماوند که پنجشنبه این هفته در دماوند با حضور اقشار مختلف مردمی برگزار می شود و تمامی شهدای شهرستان همچون شهدا انقلاب، دفاع مقدس، زن، مدافعان حرم و … نیز در این یادواره مورد توجه هستند.

وی تصریح کرد: شهرستان دماوند جزو شهرستان های شاخص در سطح استان تهران است چرا که این شهرستان 10 شهید زن دارد و مایه افتخار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا