اعمال جریمه 3 میلیارد ریالی برای کافرمای متخلف بکارگیرنده سازماندهی شده اتباع غیرمجاز در شهرستان دماوند/ اعلام جرم بکارگیری کودک کار 9 ساله اتباع غیرمجاز و معرفی کارفرمای متخلف به مراجع قضایی دماوند 

جریمه سه میلیارد ریالی برای کافرمای متخلف بکارگیرنده سازماندهی شده اتباع غیرمجاز در شهرستان دماوند اعمال شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حسب بازرسی به عمل آمده توسط بازرس کار و ریاست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند از یکی از کارگاه‌های شهرستان دماوند مشخص گردید تعداد زیادی اتباع بیگانه غیر مجاز مشغول به فعالیت بودند که جریمه سنگین نزدیک به 3 میلیارد ریالی برای ایشان اعمال شد و تذکر اکید برای جایگزینی نیروهای کار این کارگاه با کارگر داخلی به ایشان گوش‌زد گردید.

در صورت عدم تمکین به قانون برابر با قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت این جریمه 2 برابر معادل ده برابر مزد روزانه کارگر داخلی به ازای هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع برابر با روزی 17.694.280 ریال خواهد شد.

متاسفانه طی این بازدید اشتغال کودک 9 ساله اتباع که بنابر اذعان خود بدون والیدن خود و به همراه برادرش به صورت غیر قانونی به کشور وارد شده است، در این کارگاه مشاهده گردید و بلافاصله مراتب این جرم محرز برای مرجع محترم قضایی ارسال می‌گردد.

طبق ماده 176 قانون کار برای بکار گیرندگان کودکان کار جریمه‌ای معدال 20 تا 500 برابر مزد روزانه یک کارگر و حبس بین 3 تا 6 ماه در نظر گرفته شده است که امیدواریم مرجع محترم قضایی به این موضوع مستقیماً ورود پیدا کند.

این بازدید طی گزارش مردمی ارسال شده صورت پذیرفت همانطور که پیش تر اعلام شد برخورد اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با بکارگیری های سازماندهی شده اتباع غیر مجاز شدیدتر و بدون اغماض خواهد بود.

مردم معزز در صورت مشاهده بکارگیری گسترده اتباع غیر مجاز می‌توانند گزارشات خود را به این اداره ارسال کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا