ارسال پرونده مدیریت پسماند شهرداری کیلان به دادسرای دماوند/ شهرداران و دهیاران نسبت به پاکسازی نقاط آلوده در اسرع وقت اقدام نمایند

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از ارسال پرونده مدیریت پسماند شهرداری کیلان به دادسرای دماوند خبر داد و گفت: شهرداران و دهیاران نسبت به پاکسازی نقاط آلوده در اسرع وقت اقدام نمایند.

نقی میرزاکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در راستای مصوبات کمیته پسماند فرمانداری شهرستان دماوند چندین اخطاریه زیست محیطی جهت پاکسازی محل دفن زباله غیر مجاز مابین کیلان و روستای زیارت برای شهرداری کیلان صادر شد، اما اقدام موثری برای پاکسازی محل صورت نگرفت.

وی ادامه داد: طبق ماده 7 قانون مدیریت پسماند، مدیریت پسماند های عادی در محدوده و حریم شهر بر عهده شهرداری می باشد و اداره حفاظت محیط زیست به استناد ماده 23 قانون مذکور نظارت و مسئولیت حسن اجرای این قانون را بر عهده دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند بیان داشت: پیرو گزارشات مردمی و گزارشات محیط بانان یگان حفاظت (ضابطین دادگستری) مبنی بر عدم پاکسازی محل مورد نظر، این اداره در راستای وظایف پرونده مدیریت پسماند شهرداری کیلان را به دادسرای دماوند جهت پیگیری قضایی ارسال کرد.

میرزاکریمی در خاتمه از شهرداران و دهیاران خواست تا در راستای قوانین، دستورالعمل ها، مصوبات کمیته پسماند فرمانداری و همچنین مکاتبات دادستانی کل کشور مبنی پیگیری ترک فعل ها در زمینه مدیریت پسماندها ، در اسرع وقت نسبت به انجام وظایف و پاکسازی نقاط آلوده محدوده و حریم شهر و روستا ها اقدام نمایند در غیر اینصورت موضوع از طریق مراجع محترم قضایی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا