اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک در شهرستان دماوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در پایگاه‌های سلامت خانواده خبر داد و گفت همه  اطلاعات مربوط به سلامت بیمار از پیش از تولد تا مرگ در این پرونده ثبت می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، با توجه به آغاز اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک از اردیبهشت‌ماه سال جاری در دماوند، حسن خیرخواه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با اشاره به معرفی برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع اظهار داشت: ایجاد پوشش همگانی سلامت یکی از اهداف مهم توسعه کشور است.

وی افزود: تلاش می‌شود در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع طیف کاملی از خدمات آموزش و پیشگیری تا تشخیص و درمان و بازتوانی قابلیت ارائه منسجم در برنامه را داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند عنوان کرد: خدمات پزشکی خانواده با رویکردی جامعه‌نگر و خانواده محور انجام می‌شود.

وی با اشاره به روش اجرای برنامه گفت: نقطه شروع برنامه سلامت خانواده، پایگاه‌های سلامت خانواده می‌باشند؛ با مراجعه هر شهروند به پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت برای وی پرونده الکترونیک سلامت که در برگیرنده پرونده خانوار است و مبتنی بر شماره ملی می‌باشد تشکیل یا تکمیل می‌گردد و همه اطلاعات مربوط سلامت وی از پیش از تولد تا مرگ در آن ثبت می‌گردد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: پزشکان شاغل در سطح یک اقدامات تشخیصی خود را به همراه، شرح حال بیمار و تجویزی که صورت داده‌اند، در پرونده الکترونیک فرد ثبت و درج کرده و آن را به پزشک متخصص سطح دو ارجاع می‌دهد؛ در نتیجه پزشک متخصص پس از مراجعه بیمار شرح حال او را از قبل به صورت سیستمی دریافت کرده و ضمن اینکه خودش نیز بیمار را معاینه و درمان لازم را تجویز می‌کند، اگر بیمار در شرایطی قرار گرفت که نیاز به بستری داشت، بستری او هم در سطح سه با تعرفه‌های بیمه و حداقل هزینه انجام می‌شود.

وی افزود: در شهرستان دماوند اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، در مرکز جیلارد و پایگاه‌های سلامت تحت پوشش آن (17 شهریور و مسکن مهر گیلاوند) آغاز شده است که به‌منظور اجرای هرچه بهتر برنامه و شناسایی جمعیت تحت پوشش، از مردم عزیز انتظار می‌رود به نزدیکترین مرکز یا پایگاه سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند و ضمن تشکیل پرونده الکترونیک سلامت خدمات بهداشتی اولیه را توسط تیم سلامت خود (پزشک و مراقب سلامت) دریافت نمایند و همچنین در صورت نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی و از طریق ارجاع الکترونیک موجب تسریع در روند درمان خود باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا