رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان دماوند:

اجرای آسفالت معابر 5 روستای شهرستان دماوند از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای/ بازنگری طرح هادی 18 روستای شهرستان دماوند تعیین تکلیف شده‌ است‌

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان دماوند با اشاره به اجرای آسفالت معابر پنج روستای این شهرستان از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای، گفت: بازنگری طرح هادی 18 روستای شهرستان دماوند تعیین تکلیف شده‌ است‌.

محسن حاجی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: یکی از وظایف بنیاد مسکن اجرای طرح هادی است که شامل جدول‌گذاری و زیرسازی آسفالت و تخصیص سهمیه قیر یارانه‌ای به روستاها می‌باشد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده سهمیه قیر روستاهای شهرستان دماوند محفوظ است و روستاهایی همچون عباس آباد، بیدک، آردینه، آیینه ورزان و سرخده اعلام آمادگی جهت دریافت قیر یارانه‌ای کرده‌اند.

این مقام مسئول در خصوص قیر یارانه ای گفت: تناژ قیر یارانه‌ای به هرمیزان که درخواست داده شود اختصاص داده می‌شود که این مهم بعد از انجام اقدامات اولیه همچون درخواست، جدول‌گذاری و زیرسازی آسفالت صورت می‌گیرد و علاوه بر سهمیه شهرستان دماوند سهمیه دیگر نیز داده می‌شود.

*تخصص 900 میلیون تومان عتبار برای اجرای طرح هادی روستای آرو دماوند

حاجی عزیزی‌ ادامه داد: امسال موفق شده‌ایم با وجود کمبود اعتبار مبلغ 900 میلیون تومان برای روستای آرو اعتبار اجرای طرح هادی در نظر بگیریم که به محض خوب شدن آب و هوا این مهم اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: روستاهایی که از اعتبارات تملک دارایی بهره نبرده‌اند در اولویت قرار گرفته‌اند به طور مثال روستاهای مغانک، یدره، زره در، تنگه و بولان و چند روستای دیگر در اولویت اجرای طرح هادی هستند همچنین روستای مشهد در مرحله پیشنهادی است.

*ابلاغ طرح هادی روستاهای اهران و یلقان‌دره

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان دماوند با بیان اینکه در بازنگری عملکرد مثبتی داشته‌ایم، تصریح کرد: 25 روستا از افق 10 ساله گذشته‌اند که از این تعداد 18 روستا تعیین تکلیف شده‌اند، طرح هادی روستاهای اهران و یلقان‌دره ابلاغ شده است که خبر خوبی برای شهرستان است.

*طرح هادی روستای گرمابسرد نیز تصویب شده است/ طرح هادی روستای چنار شرق به سبب ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز به کارگروه امور زیربنایی استانداری رفته است

حاجی عزیزی بیان کرد: طرح هادی روستای گرمابسرد نیز تصویب شده و امید است تا ماه‌های آینده ابلاغ شود، طرح هادی روستاهای کالدشت بالا و کالدشت پایین، حصار و وادان و زان و بیدک مراحل آخر را در کمیته تصویب طی می‌کنند و امید است تا یک یا دو ماه آینده تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: طرح هادی روستای چنار شرق به سبب ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز به کارگروه امور زیربنایی استانداری رفته است، طرح هادی روستاهای خرمده، خورین و جابان نیز در مرحله کارشناسی هستند.

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان دماوند عنوان کرد: برای ابتدای سال 1400 مشاور روستاهای یهر و آردینه انتخاب شد‌ه‌اند و روستاهای سربندان، مومج و دهنار نیز برای نقشه برداری در مرحله انتخاب مشاور هستند.

*ساخت 700 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در سایت مهک/ فاز اول اجرای 220 واحد مسکونی طرح اقدام ملی دماوند در مرحله فنداسیون است

حاجی عزیزی افزود: در خصوص اقدام ملی مسکن حدود 22 هزار نفر ثبت نام کرده اند که در مسکن اقدام ملی در سایت مهک 700 واحد در نظر گرفته شده ‌است و واحدها به این 700 نفر تخصیص داده شده و در مرحله واریز هستند.

وی عنوان کرد: از نظر پیشرفت فیزیکی نیز فنداسیون قسمت اول شروع شده و برای 220 واحد فونداسیون و ستون اجرا شده است که امید است این روند طبق برنامه زمان‌بندی پیش رود.

*با اخذ رای کمیسیون ماده 5 طرح اقدام ملی مسکن در سایت جیلارد اجرا می‌شود 

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان دماوند تصریح کرد: متاسفانه در قسمت دوم در اقدام ملی مسکن جیلارد مشکلاتی وجود دارد که امید است با کمک شهرداری رای کمیسیون ماده 5 را اخذ کنیم تا مردم به سبب مشکلات اداره راه و شهرسازی دچار دردسر نشوند.

حاجی عزیزی بیان کرد: مشکلی بین شهرداری و اداره راه و شهرسازی وجود دارد که تبعات آن گریبان‌گیر مردم می‌شود و 500 نفر دومی که ثبت نام می‌شوند دچار چالش شد‌ه‌اند که با رفع مشکلات 500 نفر شناسایی شده و واحدها اختصاص داده می‌شوند.

وی گفت: برای اقدام ملی مسکن با کمک اداره راه وشهرسازی نقاطی در نظر گرفته شده اند که امکانات و تخصیصات زیربنایی موجود باشد و به فاضلاب دسترسی داشته باشند، آب و برق و گاز باشد و مردم بعد از ساخت دچار مشکل نشوند بنابراین نقاطی شناسایی شده‌اند که تاسیسات زیربنایی فراهم باشد و یا به سرعت تامین شوند.

*63 درصد از منازل مسکونی روستایی در شهرستان دماوند نامقاوم است/ طرح جهادی ساخت منزل مسکونی برای محرومین همت مسئولان شهرستان دماوند را می‌طلبد

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان دماوند با اشاره به اینکه در خصوص مسکن محرومین یک طرح جهادی در بنیاد مسکن آغاز شده است، عنوان کرد: تعداد واحدهای روستایی درکل استان تهران 226 هزار و 918 واحد است که 137 هزار و 691 واحد نامقاوم هستند.

حاجی عزیزی افزود: سهم دماوند از واحدهای روستایی 7548 واحد است که 4776 مورد نامقاو‌م‌اند یعنی 63 درصد از منازل مسکونی روستایی نامقاوم هستند.

وی ادامه داد: طی طرح جهادی ساخت منزل مسکونی با متراژ نهایتا 60 متر برای افراد بی بضاعت که شرایط مالی خوبی ندارند 30 میلیون تومان وام بلاعوض، 50 میلیون تومان وام 5 درصدی 12 ساله و 15 میلیون تومان نیز وام تکمیلی در نظر گرفته ایم که مجموعا 95 میلیون تومان میشود همچنین اسکلت پیچ و مهره‌ای نیز برای آنها درنظر می‌گیریم تا میزان هزینه تمام شده ساختمان کاهش یابد.

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان دماوند تصریح کرد: این اقدامات مستلزم این است که مسئولان شهرستانی قبل از هر گونه حادثه ناگواری به بنیاد مسکن کمک کنند تا اعتبارات جذب شوند.

*استارت کار مقاوم‌سازی منازل مسکونی از روستای هویر دماوند است

حاجی عزیزی بیان کرد: مطمئن هستیم که درهر روستایی حداقل سه یا چهار خانوار سرپناه مناسبی ندارند، با این وضعیت حتی می‌توانیم از ظرفیت سپاه نیز استفاده کنیم زیرا آنها 15 میلیون تومان وام بلاعوض می‌دهند تا این رقم را به 110 میلیون تومان برسانیم و سرپناه مناسبی درخور شخصیت مردم دماوند داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اقدامات شناسایی واحدهای نامقاوم انجام شده و استارت کار از روستای هویر خواهد بود و در روستاهای دیگر مکاتبات لازم انجام شده است، مردم باید سریع‌تر معرفی شوند تا مابقی اقدامات انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا