آیین گرامیداشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ در دماوند+گزارش تصویری

آیین گرامیداشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ در شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در این مراسم طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، طاهری رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان دماوند، خدایاری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند، آرمودیان عضو شورای اجرایی جمعیت هلال‌ احمر شهرستان دماوند و بازرسی هلال‌ احمر استان تهران، میرزاکریمی معاون اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند، علیپور مسئول ایستگاه آتش نشانی دماوند، سمائی مسئول امدادونجات جمعیت هلال‌ احمر شهرستان دماوند، جمعی از خیرین و امدادگران جمعیت هلال‌ احمر شهرستان دماوند حضور داشتند.

این مراسم با اجرای برنامه‌های متنوع همراه بود و در پایان از ۳۰ نفر از خیرین، فعالان و نجاتگران با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به‌ عمل آمد.

وظیفه هلال احمر خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان و نیازمندان است

سعید طاهری، رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان دماوند در مراسم اظهار داشت: وظیفه هلال احمر خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان و نیازمندان است، اما متاسفانه در شرایطی روز صليب سرخ را جشن می‌گیریم که در غزه اتفاقات وحشتناک رخ می‌دهد و زخمی و کشته شده‌ها روی زمین افتاده‌اند و اسرائیل به جنایت خود نیز ادامه می‌دهد.

وی افزود: برای ما که لباس خدمت به تن داریم بسیار سخت است که نمی‌توانیم عملیات امداد‌و‌نجات،  کمک‌رسانی و تغذیه آنان را انجام دهیم و همکاران ما در صلیب سرخ نیز گر چه از راه‌های مختلف کمک‌رسانی می‌کنند ولی شهرک نشینان کمک‌های مردمی را از بین می‌برند.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه امید است راهی برای کمک به مردم غزه فراهم شود، افزود: وظیفه خدمت‌رسانی و کمک به نیازمندان است چرا که به جایگاه انسانیت احترام می‌گذاریم.

وظایف هلال‌احمر جذب و نگهداری نیروهای داوطلب این نهاد امدادی است

حسین آرمودیان عضو شورای اجرایی جمعیت هلال‌ احمر شهرستان دماوند و بازرسی هلال‌ احمر استان تهران در این مراسم اظهار داشت: جمعیت هلال احمر تنها امدادرسانی و کمک به حادثه دیدگان نیست بلکه این نهاد خانواده بزرگی دارد که در کنار هم با عشق به خدمت، ایثار و از جان گذشتگی جمع شدند تا نجات بخش آسیب دیدگان باشند.

وی افزود: یک عملیات دو ساعته، ۲۰ سال عمر امدادگر است که زمانی در کوهستان با رشادت و جوانمردی به صحنه می‌آیند، از جان و دل خدمت رسانی می‌کنند.

عضو شورای اجرایی جمعیت هلال‌ احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه همکاری بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمان حادثه بسیار مهم است، افزود: یکی از وظایف هلال‌ احمر جذب و نگهداری نیروهای داوطلب این نهاد امدادی است که برای تحقق آن لازم است برنامه و محتوا داشته باشیم؛ افرادی سالیان سال است در این نهاد زحمت می‌کشند ولی اقداماتی برای حمایت از آنان صورت نگرفته است.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: جایی که امداد و نجات صورت می‌گیرد، باید افراد بومی باشند و تا زمان حادثه و خدمت‌رسانی با آگاهی و آشنایی بهتری خدمات ارائه دهند؛ خدمت به خلق هدف ماست.

خدمات هلال احمر محدود به یک شهرستان نیست/ هلال‌احمر با حضور خود برای مردم ایجاد آرامش و امید آفرینی را افزایش می‌دهد

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در شرایط بحرانی، خواسته و ناخواسته در کنار شما هستند و زحمات شما را مشاهده می‌کنیم و شما نیز با عشق و علاقه در خدمت به همنوعان به صحنه می‌آئید در حالی که نه درجه‌ای، نه شهرتی و نه اضافه کاری دریافت می‌کنید.

وی افزود: لازم است روحیه عشق و علاقه در جمعیت هلال‌ احمر زنده بماند و احیای این روحیه نیاز کار شماست چرا که شمارا پرنشاط نگه می‌دارد تا بتوانید بهتر خدمات رسانی کنید.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه باید امیدآفرینی و اطمینان در جامعه ایجاد و حفظ شود، بیان داشت: از زمانی که حادثه رخ می‌دهد تا زمان ورود نیروهای عملیاتی، نقطه طلایی است و تمام تلاش شما باید این باشد فاصله این نقطه را کوتاه کنید چراکه ثانیه‌ها برای مکان حادثه دیده و آسیب‌دیدگان بسیار مهم است.

طاهرخانی گفت: هلال‌ احمر با حضور خود برای مردم ایجاد آرامش می‌کند و در دید مردم و برای مردم خدمات رسانی می‌کنید و امید آفرینی را افزایش می‌دهید که این یک برکت است.

وی بیان داشت: خدمات هلال احمر محدود به یک شهرستان نیست بلکه شما در زمان حادثه در دیگر نقاط کشور نیز حاضر می‌شوید؛ چه این حس انسان دوستی شما توفیقی است که خداوند در اختیار شما قرار داده است چراکه به واسطه لباسی که برتن دارید فرسته نجات برای نیازمندان هستید.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: قدردان این لباس و توفیق باشید که می‌توانید جان یک انسان را نجات دهید و ما نیز افتخار می‌کنیم بدون هیچ چشم داشتی خدمات‌رسانی می‌کنید.

طاهرخانی بیان داشت: یکی از اقدامات خوب دولت خدمات‌رسانی به شما و جوانانی است که در هلال احمر زحمت می‌کشند و این اطمینان به شما داده شده که شرایط استخدام شما وجود دارد که در شهرستان دماوند نیز سهمیه آن دیده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا