معاون قضایی دادگستری کل استان تهران:

آیت الله رییسی، بهشتی دیگر برای نظام جمهوری اسلامی است/ عدالت درخت مثمری است که همه مردم از میوه آن بهره‌مند می‌شوند

معاون قضایی دادگستری کل استان تهران با بیان اینکه اقدامات و خدمات رییس جدید دستگاه قضا به نحوی است که گویا ایشان چندین سال است قوه قضاییه را پیش برده است، گفت: به‌راستی آیت الله رییسی، بهشتی دیگر برای نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین یزدانی چراتی، معاون قضایی دادگستری کل استان تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رودهن به مناسبت هفته قوه قضائیه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضاییه به‌خصوص شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی معمار نظام قضای اسلامی اظهار کرد: شهید بهشتی شخصیتی متفکر و نعمتی برای انقلاب بود که در بندبند تدوین قانون اساسی، نقشی اساسی داشته است.

وی با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، با ذکر روایتی از رییس مذهب شیعه، افزود: به گفته این امام بزرگوار، جوامع بشری و همه انسان‌ها به سه اصل امنیت، عدالت، رفاه و آسایش نیازمند هستند و عدالت درخت مثمری است که همه مردم از میوه آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون قضایی دادگستری کل استان تهران بابیان اینکه این سخن محمدرضا حکیمی نویسنده معروف ایرانی به‌عنوان فیلسوف عدالت یاد می‌شود، را باید تصدیق کرد: «اگر عدالت نهج‌البلاغه را نمی‌داشت، مظلوم‌ترین مظلومان روزگار بود و اگر نهج‌البلاغه عدالت را معنی نکرده بود، آیات عدل و قسط قرآن تا ابد بی‌معنی می‌ماند».

یزدانی چراتی خاطرنشان کرد: بااینکه چند ماهی بیشتر نیست که آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی به‌عنوان سکان‌دار قوه قضاییه منصوب‌شده‌اند، اقدامات و خدمات رییس جدید دستگاه قضا در این مدت کوتاه، در طول قوه قضایی بی‌سابقه و در جای خود قابل تحسین و به نحوی است که گویا چندین سال است قوه قضاییه را پیش برده‌اند.

وی با بیان اینکه خستگی‌ناپذیری و مدیریت جهادی در شخصیت رئیس جدید دستگاه قضایی موج می‌زند، تأکید کرد: آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی فرزند حوزه و دانشگاه و از ذخایر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و به‌راستی ایشان بهشتی دیگر برای نظام جمهوری اسلامی است.

معاون قضایی دادگستری کل استان تهران گفت: با انتصاب ایشان در رأس دستگاه قضایی، بارقه‌های امید بین مردم و قاطبه حقوق‌دانان و همکاران در سطح قوه قضاییه ایجادشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا