مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند:

آمادگی ارائه خدمات درمانی و رسیدگی فوری به آسیب دیدگان چهارشنبه سوری در دماوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند برای اینکه مراسم چهارشنبه آخر سال را بدون حادثه سپری کنیم لازم است به نکات ایمنی توجه کرد.

حسن خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: اشاره به مخاطرات و حوادث مراسم چهارشنبه آخر سال از قبیل خطر حریق و انفجار، سوختگی‌ها، صدمات و جراحات پوستی و چشمی و … در سنوات گذشته، گفت: از همشهریان عزیز خواهشمندیم نسبت به رعایت نکات ایمنی در جهت برگزاری مراسمی بدون حادثه و صدمات و خسارات جانی و مالی اقدام تا به امید و توکل بر خدا بدون هیچ مشکلی به استقبال بهار و سال نو قدم برداریم.

وی گفت: از روشن کردن آتش در داخل پارکینگ مسقف، نزدیک اتومبیل ها، زیر سیم های برق و کنار اتاقک های برق فشار قوی بطور جدی خودداری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند عنوان کرد: قبل از روشن کردن آتش، یک خاموش کننده استاندارد کپسول آتش نشانی پر و دارای تاریخ اعتبار و شیلنگ متصل به شیر آب آماده شود تا در صورت سرایت آتش و یا از کنترل خارج شدن آن بلافاصله بتوان آتش را خاموش کرد.

خیرخواه تاکید داشت: از پریدن روی آتش با چادر، مانتوی بلند، شال بلند و یا لباس گشاد اجتناب شود.

وی گفت: اگر گوشه لباس آتش گرفت به هیچ وجه ندوید زیرا این کار باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به آتش شده و آنرا شعله ورتر می کند بهتر است بر روی زمین دراز کشید و با پتو یا پالتو  روی آتش لباس را پوشانید تا با جلوگیری از رسیدن اکسیژن، آتش خفه و خاموش شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند عنوان کرد: از انداختن شیشه آمپول و قوطی اسپری و … در آتش خودداری شود زیرا با انفجار آنها ترکش هایی تولید می شود که درصورت اصابت به چشم، صورت و … صدمات غیر قابل جبرانی بوجود خواهد آورد.

خیرخواه گفت: سالمندان، بیماران قلبی، مادران باردار، نوزادان و … در مقابل آلودگی صوتی و صداهای بلند و ناهنجار ترقه های خطرناک و پرصدا بسیار آسیب پذیرند از این رو لازم است از آلودگی صوتی شدید پرهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ ارائه خدمات درمانی و رسیدگی فوری به آسیب دیدگان چهارشنبه سوری، هیچ مشکلی در مراکز درمانی و بیمارستان‌‌ها وجود ندارد و تمامی تجهیزات لازم در این زمینه تهیه و فراهم شده و آمادگی لازم وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا