رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خبر داد؛

آغاز برداشت گردو از ۹۵۰ هکتار اراضی باغی دماوند/ پیش‌بینی برداشت بالغ‌بر 2000 تن محصول گردو از سطح باغات دماوند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از آغاز برداشت گردو از ۹۵۰ هکتار اراضی باغی این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت بالغ‌بر 2000 تن محصول گردو از سطح باغات شهرستان دماوند پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسین اردلانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از اوایل مهرماه همزمان با آغاز برداشت سیب، برداشت گردو در شهرستان دماوند نیز آغاز شده است.

وی افزود: کشت گردو در منطقه دماوند به‌صورت سنتی و نه صنعتی انجام شده و بیشتر درختان گردو در حاشیه باغات این مناطق غرس شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: برداشت گردو در مناطقی غیر از حاشیه رودخانه‌ها همانند رودخانه “تاررود” و مناطق روستایی رودهن از قبیل “جورد”، “وسکاره” و “آردینه” که از کیفیت خوبی برخوردار است و مابقی محصولات در حاشیه و اطراف باغات به‌دست می‌آید.

اردلانی ادامه داد: در بیش از ۹۵۰ هکتار اراضی کشت گردوی شهرستان دماوند بالغ‌بر دو هزار تن محصول تولید می‌شود.

وی گفت: گردو منطقه دماوند نسبت به سایر مناطق دیگر از کیفیت، مرغوبیت، طعم و چربی بهتری برخوردار است و این امر از شرایط مناسب آب و هوایی این خطه نشأت می‌گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: گردو در مناطقی با آب و هوای سرد بهتر از سایر نواحی عمل می‌آید و گردوی خوب دارای ویژگی‌هایی نظیر شکلی دوّار، سایزی متوسط، مغزی سفید رنگ، سوزنی نبودن و چربی مناسب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا