طرح ممنوعیت ساخت و ساز در آبسرد دماوند

IMG01023598دبیر شورای‌ عالی شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه گزارش تخلفات در اراضی شمال کشور در نیمه دوم امسال اعلام می‌شود، گفت: در حال حاضر منطقه آبسرد دماوند در حال بررسی است تا از ساخت و سازهای غیرمجاز دراین منطقه جلوگیری شود.

به گزارش تارود، پیروز حناچی در خصوص موضوع زمین خواری در شمال شهر تهران، اظهار داشت: اگر ساخت و سازی خلاف ضوابط انجام شود شورای عالی به موضوع وارد می شود تا از ادامه آن جلوگیری کند به همین جهت ساخت و سازهای خلاف قانون در شمال شهر تهران هم در دستور کار شورا قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در استان های گیلان و مازندران هم در دستور کار شورای عالی است، بیان کرد: در حال حاضر منطقه آبسرد دماوند در حال بررسی است تا از ساخت و سازهای غیرمجاز دراین منطقه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم امسال گزارش تخلفات ساخت و ساز در شمال کشور و وضعیت تخریب جنگل ها ارایه می شود، افزود: همچنین گزارشی از بافت قدیم شیراز هم تهیه شده که با وجود قدمت تاریخی، این شهربا شرایط بدی روبرو است و لازم است با دقت نسبت به حفاظت از معماری غنی و منحصر بفرد کشور اقدام شود.

دبیرشورای عالی شهرسازی و معماری، تصریح کرد: شهرهای مشهد، کرمان و شیراز که شهرهای تاریخی کشور هستند وضعیت مناسبی ندارند بنابراین تلاش داریم با همکاری مسوولان محلی و مردم این مشکلات را برطرف کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا