برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای 250 زن روستایی در جابان و سربندان

2102-20رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای 250 نفر زن روستایی در مناطق جابان و سربندان از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

رازقه غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای 250 نفر زن روستایی در مناطق جابان و سربندان با هدف اجرای طرح اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: هدف از برگزاری این کلاس‌ها، توانمندسازی زنان روستایی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی از طریق آموزش و تقویت روحیه خودباوری با مشارکت همه جانبه زنان روستایی است.

وی زمینه‌سازی جهت برگزاری این کلاس‌ها را مشارکت اعضای شوراهای اسلامی و معتمدین محلات عنوان کرد و گفت: نشست با زنان روستایی به‌منظور ترغیب و تشویق آنان و برگزاری جلسات به‌طور مستمر با حضور کارشناسان در خصوص مسئله یابی و نیازسنجی، ارائه راه حل و اقدام جهت حل مسئله با مشارکت زنان و شناخت کلی نسبت به وضعیت روستا می‌باشد.

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین آموزش‌هایی در زمینه تولید محصول سالم و ارگانیک، فرآوری مواد غذایی، کارگاه‌های آموزشی، مشارکتی، برگزاری صندوق اعتبارات خرد زنان شرکت در نمایشگاه بین‌المللی و شهرستانی، بازدید از مراکز تولیدی، راه‌اندازی مشاغل خانگی سرکه، مربا، رشته و نان، ارتباط با دانشگاه تهران جهت عرضه محصولات تولیدی از دیگر برنامه‌های کلاس‌های توانمندسازی بانوان روستایی در مناطق جابان و سربندان می‌باشد که مورد استقبال قرار گرفت.

غلامرضایی تصریح کرد: با برپایی این کلاس‌های آموزشی زنان روستایی زمینه‌ای جهت توسعه و توانمندسازی زنان در روستا مهیا می‌گردد و اکثر زنان روستایی دستاوردهای خود را در معرض نمایش خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا