علوی در آبسرد: امام (ره) توانمندی ملت را شکوفا کردند/ لبیک ملت به فراخوان رهبری در انتخابات هفتم اسفندماه

وزیر اطلاعات با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نقطه پایانی حقارت ملت ایران بود، گفت: امام خمینی (ره) توانمندی ملت را شکوفا کردند.

13941122000949_PhotoL

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی پنج‌شنبه شب در جمع مردم مؤمن و انقلابی آبسرد در مسجد جامع این شهر با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: امیدواریم راهپیمایی 22 بهمن و دهه مبارک فجر امسال، ضمن بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و تجدید میثاق با روح بلند امام راحل و شهدای گرانقدر، آغازی دوباره و پرقدرت‌تر بر حکومت خستگی‌ناپذیر اسلام و نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف با هدایت‌های مقام معظم رهبری باشد.

وی به ورود امام خمینی (ره) در روز 12 بهمن‌ماه سال 57 به میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: امام راحل در آن روز در بهشت زهرا فرمودند که «آمده‌ام تا بزرگواری مردم را حفظ کنم».

*پیروزی انقلاب نقطه پایانی حقارت ملت

وزیر اطلاعات ادامه داد: آنچه امام راحل می‌فرمودند صحبت یک شخص یا تفکرات یک فرد نبود؛ بلکه این فرمایش‌ها برگرفته از قرآن، رسول‌الله (ص) و ائمه اطهار (ع) بود.

علوی با بیان اینکه امام راحل از خودشان چیزی نمی‌گفتند، تصریح کرد: هر چه ایشان می‌فرمودند در تعلیمات اسلامی ریشه داشت؛ امام راحل فرمودند که آمده‌ام تا بزرگواری ملت را حفظ کنم، یعنی اینکه به تحقیر ملت ایران پایان دهم و این جمله برگرفته از تعالیم اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نقطه پایانی حقارت ملت ایران بود، بیان کرد: در زمان حکومت طاغوت، حرمت‌ها شکسته می‌شد و مردم در جای‌جای کشور به انواع مختلف تحقیر می‌شدند؛ شخصیت آنها در زمان طاغوت پایمال می‌شد؛ در حالی که از نظر اسلام، انسان‌ها از کرامت و شخصیت برخوردار هستند.

*شکوفایی کرامت مسلمانان در پرتو تقوا

وزیر اطلاعات اضافه کرد: اسلام آمد که کرامت مسلمانان را در پرتو تقوا شکوفا کند و با شخصیت‌ترین و ارزش‌ترین افراد نزد خداوند متعال کسانی هستند که از تقوای بیشتری برخوردار باشند.

علوی افزود: اگر کسی پول، مقام، جایگاه و … داشته، اما تقوا نداشته باشد، در پیشگاه خداوند متعال این مسائل ارزشی ندارد؛ چنانچه اگر کسی تقوا داشته باشد، آن وقت نزد پروردگارش ارزش دارد.

وی با بیان اینکه نگاه اسلام بر این است که انسان‌های با تقوا به فقرا و محرومان کمک کنند، گفت: در آیات مختلف بر این موضوع تأکید شده که پیامبر (ص) و قرآن برای مردم فرستاده شدند که راه زندگی را به آنها نشان دهند.

13941122000952_PhotoL

*اسلام اجازه حقارت را نمی‌دهد

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امام راحل سایه تحقیر را از روی سر مردم ایران برداشتند؛ در زمان پیش از انقلاب اگر فردی روستایی به ادارات دولتی در شهرها مراجعه می‌کرد، تحقیر می‌شد؛ در آن زمان، قومیت‌های مختلف کشور که مسلمان و نجیب هستند، تحقیر می‌شدند.

علوی با تأکید بر اینکه اسلام اجازه تحقیر شدن را نمی‌دهد، ادامه داد: از نظر اسلام، انسان‌ها دارای شخصیت هستند و هیچ فردی حق توهین ندارد؛ پیامبر اعظم (ص) فرمودند کسی را کوچک نشمارید، چون حتی افراد کم سن و سال نیز نزد خداوند بزرگ هستند.

وی با اشاره به اینکه ملتی که تحقیر شوند، دیگر انتظار رشد از آنها نباید داشت، افزود: با تحقیر شدن مردم دیگر نمی‌توان انتظار رشد، پویایی و نوآوری از آنها داشت؛ جوانان سرزمینی رشد می‌کنند که به آنها بها داده شود.

وزیر اطلاعات گفت: در زمان ملی شدن صنعت نفت، برخی می‌گفتند که ایرانیان توان ساخت حتی کوچک‌ترین ادوات را هم ندارند و چطور می‌توانند پالایشگاه‌های نفت خود را بچرخانند؛ زمینه رشد ملت را دولت‌مردان فراهم می‌کنند و در این زمینه، اگر متولیان کشوری ملت را تحقیر کنند، دیگر زمینه رشد وجود ندارد.

علوی یادآور کرد: امام خمینی (ره) به حقارت ملت ایران پایان دادند و خطاب به جوانان فرمودند اگر باورتان شود که می‌توانید، خواهید توانست و جوانان این موضوع را باور کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل موانع رشد کشور را برداشتند، تصریح کرد: ایشان به جوانان ایرانی شخصیت دادند و با ایجاد باور در آنها امروز شاهد گام‌های بلندی در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی هستیم.

*درخشش در عرصه‌های مختلف نتیجه ایجاد باور است

وزیر اطلاعات اضافه کرد: اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود، همان وضع گذشته ادامه داشت؛ با پیروزی انقلاب اسلامی و شخصیتی که امام راحل به مردم دادند، روزبه‌روز شاهد نوآوری، خلاقیت و هنر مردم با وجود همه مشکلات در کشور هستیم.

علوی خاطر نشان کرد: نتیجه باور به توانستن موجب شد تا امروز جوانان در عرصه‌های مختلف هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و دوربرد، نانوفناوری و… از خود هنر به خرج دهند؛ امام راحل توانمندی ملت ایران را شکوفا کردند؛ چراکه تمام حساب ایشان روی مردم بود و حتی تعیین ساختار نظام را نیز بر عهده مردم گذاشتند.

وی با بیان اینکه امام راحل معتقد بودند که اگر مردم در صحنه باشند، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند کند، افزود: اگر امروز بعد از 37 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، روزبه‌روز به عزت و اقتدار ملت ایران افزوده می‌شود، به خاطر این است که امام راحل به اسلحه تکیه نکردند و تکیه خود را بر مردم گذاشتند و اسلحه لازم را در اختیار مردم قرار دادند.

* تکیه امام راحل و رهبری بر مردم

وزیر اطلاعات گفت: امام خمینی (ره) وقتی انقلاب به پیروزی رسید، با قدرت انقلاب و کشور را بیمه کردند؛ مشاهده کردیم به کشورهای اطراف ما حمله نظامی شد؛ اما چرا با وجود اینکه گزینه نخست حمله نظامی دشمن ایران بود، آنها موفق به این کار نشدند.

علوی اضافه کرد: استکبار بارها مشاهده کرد که مردم پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند؛ در هر جایی که تاکنون نیاز به حضور مردم بود، آنها مقتدرانه حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در انقلاب‌های دیگر همراهی مردم به تدریج کاهش یافته است، بیان کرد: این موضوع در جمهوری اسلامی ایران برعکس بود؛ چراکه نگاه امام راحل و تداوم راه ایشان توسط مقام معظم رهبری تکیه ‌بر مردم بوده است؛ چون مردم قدرت خود را از ایمان به خداوند متعال می‌گیرند.

13941122000948_PhotoL

*لبیک ملت به فراخوان رهبری در انتخابات هفتم اسفندماه

وزیر اطلاعات افزود: ملت ایران بار دیگر در راهپیمایی 22 بهمن حماسه آفریدند و با حضور خود، اراده‌شان را بر تداوم راه شهیدان در پرتو هدایت‌های مقام معظم رهبری با صدای بلند به دنیا مخابره کردند.

علوی ادامه داد: امیدواریم مردم در عرصه حضور دیگر پای صندوق‌های رأی در هفتم اسفندماه نشان دهند که ملت ایران هوشیار هستند و به فراخوان رهبر معظم خود پاسخ مثبت می‌دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا