دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی در دماوند

IMG14200294فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی با تلاش مأموران پلیس فتا این شهرستان خبر داد.

سرهنگ شیخ مراد مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان دماوند مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس در یکی از شبکه‌های مجازی با ارسال تصاویر شخصی و خانوادگی اقدام به تهدید و هتک حیثیت وی کرده‌اند، ماموران پلیس فتا شهرستان در این زمینه وارد عملیات کارشناسی و تخصصی خود شدند.

وی افزود: ماموران پلیس فتا شهرستان دماوند بلافاصله این مورد را در دستور کار خود قرار دادند و با بررسی‌های به عمل آمده در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی متهم را شناسایی و با هماهنگی مقامات قضایی، متهم توسط پلیس فتا این شهرستان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های محرمانه، این نوع حرکت خود را انتقام و خصومت شخصی از فرد شاکی عنوان کرده است، گفت: متهم از طریق نرم افزار Team Viewer به سیستم رایانه شخص شاکی دسترسی پیدا کرده و فایلی که حاوی اطلاعات و عکس‌های خانوادگی وی بوده را دریافت و از طریق یکی از شبکه‌های پیام‌رسان مجازی عکس‌های خانوادگی را برای شاکی ارسال و نامبرده را تهدید به انتشار عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی کرده است.

مرادی در پایان به کسانی که اقدام به انتشار خلاف واقع و توهین نسبت به اشخاص در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی می‌کنند هشدار داد و تاکید کرد: طبق ماده ۱۸ جرائم رایانه‌ای هرکس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابرات اکاذیبی بر علیه کسی منتشر کند، علاوه بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا