فعالیت 40 بهورز شاغل در 26 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی دماوند

image_800_566رئیس مرکز آموزش بهورزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از فعالیت 40 نفر  بهورز شاغل در  26 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی این شهرستان خبر داد.

زهره محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، اظهار کرد: مرکز آموزش بهورزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند برای اولین بار در سال 1366 راه‌اندازی شد که تاکنون هفت دوره آموزشی در آن برگزار شده است و 77 نفر بهورز زن و مرد در این دوره‌ها آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی افزود: همچنین امسال هشتمین دوره آموزشی در مرکز آموزش بهورزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در پیش رو می‌باشد که شامل 9  نفر دانش‌آموز بهورز بومی شهرستان دماوند و سه نفر دیگر هم  برای شهرستان شمیرانات هستند.

رئیس مرکز آموزش بهورزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند مراقبت از مادران باردار، کودکان، میانسالان و سالمندان از جمله خدماتی بهداشتی محیط  در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی شهرستان دماوند عنوان کرد و گفت: اینگونه ارائه خدمات در این زمینه طی مدت زمان دو سال به صورت تئوری و عملی به دانش‌آموزان بهورز آموزش داده می‌شود که بعد از   اتمام کلیه مراحل آموزش، آزمونی در این زمینه کاری برای دانش‌آموزان بهورز برگزار می‌شود که بعد از کسب حد نصاب نمره قبولی در زمینه کاری خودشان  استخدام شده و جایگزین بهورزان بازنشسته می‌شوند.

محمدی با اشاره به  آموزش و جذب نیروی بهورز از روستاهای شهرستان دماوند بیان کرد: در روستاهای جابان، سرخده، سربندان، اهران و مراء از آقایان، سربندان و کاجان از بانوان جهت همکاری به عنوان بهورز دعوت به کار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کلاس‌های مرکز آموزش بهورزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند  در تمامی روز از ساعت 8 الی 14 برقرار است و مرکز آموزش بهورزی مجهز به خوابگاه اسکان می‌باشد و کلیه هزینه‌های بهورزان در حال آموز به عهده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند است.

رئیس مرکز آموزش بهورزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تصریح کرد: مرکز آموزش بهورزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند علاوه بر آموزش به نحوه عملکرد بهورزان شاغل نظارت کامل دارد که  در حال حاضر  40 نفر  بهورز در  26 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی این شهرستان شاغل هستند و برای اینکه از فعالیت بهورزان اطلاعات دقیقی داشته باشند، برای آنان دو بار در سال آزمونی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. با سلام و احترام
    خداقوت به تمامی مسئولین شبکه بهداشت و درمان دماوند و تشکر از خانم محمدی به دلیل اطلاعات جامع و کاملی که در خصوص آموزش بهرورزان عزیز در اختیار هموطنان گذاشتند.
    با آرزوی موفقیت روز افزون برای کشور عزیزمان ایران و کم شدن آمار بیکاری در میهن عزیزمان
    سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا