مراسم روضه خوانی حضرت زینب(س) در دماوند + تصاویر

مراسم روضه‌خوانی حضرت زینب (س) به یاد شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و اسیری حضرت زینب (س) با حضور بانوان، در حسینیه محله‌قاضی شهرستان دماوند برگزار شد.
مسئول دفتر بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند گفت: این مراسم سومین مراسمی است که در ایام سوگواری اربعین در قالب خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) در شهرستان دماوند برگزار می‌شود.
سیده راضیه تقوی هدف از برگزاری این مراسم را الگو قراردادن حضرت زینب (س) در زندگی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه شعار بانوان ایرانی پیروی و الگو قرار دادن حضرت زینب (س) است و قطعاً نیاز هست که رشادت و صلابت حضرت زینت (س) به نمایش گذاشته شود تا هم الگو رسانی برای جوانان داشته باشیم و هم ذکر مصیبت اهل بیت در قالب مجلسی برای بانوان، عمق فاجعه کربلا و عمق خباثت یزیدیان را برای مردم به نمایش می‌گذاریم که با بهره‌گیری از این مجالس، جزء پیروان واقعی حضرت زینب (س) باشند.
وی افزود: با توجه به رسالت این برنامه، که شناساندن حضرت زینب (س) و پیام‌رسانی واقعه کربلا و عاشوراست، ما در واقع خروجی این مراسم را حضور مفید، ویژه و تاثیر گذار بانوان در سطح جامعه و به ویژه شهرستان دماوند می‌دانیم و افتخار می‌کنیم که این مراسم باعث حضور جوانان در این صحنه‌ها می‌شود.
مسئول دفتر بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند توضیح داد: با توجه به نوع برنامه که اجرای آن هم توسط بانوان و مخصوصا قشر جوان است و هم شاهد رضایت‌مندی مردم در زمان اجرای برنامه هستیم و هم بعد از اجرای برنامه، انعکاسش از طرف مسئولان ودرخواست مردم برای برگزاری مجدد این برنامه‌ها خبر از بازخورد مثبت در شهرستان می‌دهد.
تقوی ادامه داد: با توجه به اینکه این گروه، سومین سالی است که اجرای برنامه را بر عهده دارند، مختصر تر از سال‌های گذشته به تمرین پرداختند ولی تقریباً کار تمرین را از بعد از عاشورا شروع کردند.

[Best_Wordpress_Gallery id=”1″ gal_title=”خطبه خوانی حضرت زینب”]

گزارش از: فاطمه قربانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا