تشییع و تدفین پیکر هفتمین شهید افغانی مدافع حرم در روستای آیینه‌ورزان دماوند

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید نورمحمد عباسی از شهدای افغانی مدافع حرم حضرت زینب (س) در روستای آیینه‌ورزان  واقع در شهرستان دماوند برگزار گردید.

امیر مرادی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، اظهار کرد: بار دیگر امروز شهرستان دماوند، میزبان تشییع و تدفین هفتمین شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) در روستای آیینه‌ورزان می‌باشد.

وی افزود: شهید نورمحمد عباسی با 21 سال سن در دفاع از حرم حضرت زینب (س)، در درگیری‌ با عوامل عناصر تروریستی داعش در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی با بیان اینکه این شهید افغانستانی ساکن روستای آیینه‌ورزان هستند، گفت: خانواده‌های بزرگوار شهید نورمحمد عباسی روستای آیینه‌ورزان سکونت دارند که به همین دلیل این شهید گران‌قدر در این شهر تشییع و تدفین می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند گفت: حضور اقشار مختلف مردمی در این مراسمات نشانه‌ای از آمادگی کامل در گام برداشتن در مسیر شهدای عزیزمان است تا آرمان‌های ارزشمند شهدا در راه اسلام به نسل های بعد انتقال پیدا کند.

مرادی با بیان اینکه حضور این برادران در دفاع از حرم حضرت زینب (س) مقابل دشمنان، نشانه‌ای از فراگیر بودن اسلام و علاقه بسیار عاشقانه شیعیان به اهل بیت و ائمه اطهار (ع) است، تصریح کرد: دفاع از اسلام مختص ملیت و منطقه خاصی نیست و وظیفه همه دفاع از رسالت امام حسین (ع) و آرمان‌های شهدا می‌باشد.

وی ادامه داد: تمام مردم و مسئولان مدیون خون شهدا هستند و امیدوارم یاد و خاطره آنها همیشه در دل‌ها باقی بماند.

لازم به ذکر است پیکر مطهر این شهید مدافع حرم حضرت زینب (س)، صبح امروز با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردمی از مقابل مسجد مهدیه شهر آبسرد تشییع  و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

همچنین شهرستان دماوند در سال جاری، تاکنون  هفت شهید افغانستانی مدافع حرم حضرت زینب (س) ساکن شهر آبسرد، کیلان و  روستای آیینه‌ورزان و  را در خاک خود جای داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا