افزایش 50 درصدی مشارکت مدارس شهرستان‌های تهران در جشنواره جابر بن حیان

خبرگزاری فارس: افزایش 50 درصدی مشارکت مدارس شهرستان‌های تهران در جشنواره جابر بن حیانمدیر اجرایی جشنواره جابر بن‌ حیان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از افزایش 50 درصدی مشارکت مدارس شهرستان‌های این استان در جشنواره جابر بن حیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سیدمحسن میرمحمد‌میگونی ا در حاشیه برگزاری نشست توجیهی و هماهنگی جشنواره جابر بن  حیان در مدارس شهرستان دماوند اظهار داشت: امسال ششمین سالی است که این جشنواره در کشور برگزار می‌شود؛ هرچند که این طرح در سایر کشورها سابقه 30 ساله دارد و در ایران برای ششمین سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره جابر بن حیان در حالی برای ششمین سال متوالی مدارس کشور را زیرپوشش خود قرار می‌دهد که هرسال تعداد زیادی از مدارس به این طرح اضافه می‌شوند.

مدیر اجرایی جشنواره جابر بن‌ حیان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به پوشش 10 درصدی جشنواره جابر بن حیان در ابتدای آغاز فعالیت خود در کشور افزود: با توجه به فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان و مشارکت مدارس در این طرح، شاهد افزایش 50 درصدی این جشنواره در میان مدارس هستیم.

میرمحمد‌میگونی هدف برگزاری جشنواره جابر بن حیان را آشنایی دانش‌آموزان با روش‌های علمی بیان کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در مقاطع ابتدایی در راستای آشنایی دانش‌آموزان با روش‌های علمی، کاوشگری و همچنین شناخت اقدامات دانشمندان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ادامه فعالیت‌های جشنواره جابر بن حیان در مقاطع ابتدایی در جشنواره‌هایی همچون خوارزمی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان پیگیری می‌شود که شرکت دانش‌آموزان و نخبگان علمی در این جشنواره باعث افزایش تولید علم و آمار اختراعات خواهد شد.

مدیر اجرایی جشنواره جابر بن‌ حیان اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تأکید کرد: قبل از اینکه بخواهیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی نخبه‌پروری کنیم، علاقه‌مند هستیم تا دانش‌آموزان را با کارهای علمی آشنا کنیم.

میرمحمدمیگونی اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در مقاطع ابتدایی در مرحله نخست برای شناسایی دانش‌آموزان با استعدادهاست تا آنها بتوانند با ورود به مراحل بالاتر موفقیت بیشتری را به دست بیاورند.

وی اضافه کرد: آنچه در این زمینه، از اهمیت بیشتری برخوردار است، افزایش تجربه علمی، کاوش‌گری و حل مسئله‌گری دانش‌آموزان در مواجهه با برخی از مشکلات زندگی به حساب می‌آید تا آنها بتوانند این مشکلات را به روشی علمی حل کنند.

وی با اشاره به ثبت 6 اختراع در هر سال همزمان با برگزاری جشنواره جابر بن حیان در کشور گفت: در این راستا، کتابچه‌ای از 180 پروژه منتخب تهیه شده که هرسال 6 اختراع دانش‌آموزی همچون تولید برق از برنج و ساخت نازک‌ترین پرگار در کشور به ثبت رسیده است.

مدیر اجرایی جشنواره جابر بن‌ حیان اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به وجود 660 هزار پروژه در جشنواره جابر بن حیان در سال گذشته گفت: در این میان، 2 میلیون و 300 دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کرده‌ بودند.

میرمحمدمیگونی بر عدالت آموزشی در مدارس تأکید کرد و افزود: عدالت آموزشی باعث شده تا دانش‌آموزان حتی در روستاها و نقاط دور دست نیز بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های مفید و شرکت در جشنواره‌هایی همچون جابر بن حیان و خوارزمی، استعدادهای خود را بشناسند و به مقام‌های کشوری دست یابند.

وی با اشاره به نحوه شرکت دانش‌آموزان در جشنواره جابر بن حیان خاطرنشان کرد: در این زمینه، دانش‌آموزان علاقمند می‌‌توانند شرکت خود را در این جشنواره به گروهای آموزشی مدارس اعلام کنند.

مدیر اجرایی جشنواره جابر بن‌ حیان اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: در این راستا، 50 درصد از مدارس در آذرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز می‌کنند و دانش‌آموزان دو ماه فرصت دارند که در این زمینه، فعالیت‌های خود را انجام دهند و به نمایشگاه‌های مربوطه ارسال کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا