برگزاری ۳۰ دوره آموزش حفظ عمومی قرآن کریم در دماوند طی شش ماهه دوم سال جاری

imagesکار‌شناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند از برگزاری ۳۰ دوره آموزش حفظ عمومی قرآن کریم در این شهرستان، طی شش ماهه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علی یوسفیان در نشست هم اندیشی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی شهرستان دماوند، اظهار کرد: ۳۰ دوره آموزش حفظ عمومی قرآن کریم طی شش ماهه دوم سال جاری ویژه بانوان و آقایان در تمامی رده‌های سنی با شرکت ۶۰۰ نفر قرآن آموز، در ۱۴ موسسه و خانه قرآنی  این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست‌های هم اندیشی بررسی عملکرد مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در زمینه طرح‌های آموزش حفظ عمومی و صحیح خوانی ابلاغ شده در ۶ ماهه اول امسال می‌باشد تا نقاط ضعف و قوت آن‌ها مورد بررسی، ارزیابی و تبادل نظر قرار گیرد.

کار‌شناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند در خصوص نحوه برگزاری این دوره‌ها در شش ماهه دوم سال جاری، گفت: این دوره‌ها در 30 کلاس شامل آموزش حفظ  سه جزء اول تا سوم و یا جزء 30 و 2 جزء اول و دوم قرآن کریم می‌باشند.

یوسفیان با اشاره به ابلاغی از سوی سازمان   تبلیغات اسلامی استان تهران در رابطه با برگزاری این دوره‌ها در ۶ ماهه دوم سال جاری، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی موسسات و خانه‌های قرآنی تاکید داریم تا مدیران موسسات قرآنی، فرم‌هایی با فرمت اکسل را به همراه مشخصات قرآن آموزان شرکت کننده در این دوره‌ها، به همراه گزارش مصور در بازه زمانی مشخص شده به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند ارائه دهند تا مورد عملکرد و ارزیابی واقع شوند.

وی از برگزاری دوره‌ها‌ی مختلف در این مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی شهرستان دماوند خبر داد و خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، قرائت قرآن، تجوید مقدماتی، کاربردی و عملی، دوره مفاهیم قرآن در سطوح ۱ و ۲ و احکام مقدماتی و همچنین آموزش ترتیل شامل از جمله از این دوره‌های برگزار شده در  مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی شهرستان می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم کریمانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند در ادامه این نشست ضمن تقدیر و تشکر از حضور منظم مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی در جلسات هم اندیشی، ماهیانه به تعامل و همکاری بیشتر در زمینه اجرای برنامه‌های قرآنی با امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: شما مسئولان موسسات و خانه‌های قرآنی، بازوان اجرایی قرآنی اداره تبلیغات اسلامی و شهرستان دماوند می‌باشید و سعی کنید با اجرای به موقع و درست برنامه‌ها، ما را در این زمینه‌ کمک فرمایید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا