آزادسازی ۶۰۰ مترمربع از اراضی بستر و حریم مسیل در روستای چناران رودهن

image (1)رئیس اداره امور منابع آب شهرستان دماوند  از آزادسازی ۶۰۰ مترمربع از اراضی بستر و حریم مسیل در روستای چناران بخش رودهن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سید حمید رضا حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: اداره امور منابع آب شهرستان دماوند با انجام اقدامات کار‌شناسی و حقوقی لازم و دریافت حکم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی رودهن، در صبح روز شنبه ۳۰ آبان ماه ۹۴ اقدام به آزادسازی مسیل در داخل روستای چناران در بخش رودهن کرد.

وی افزود: در این عملیات تخریب حدود ۷۰ متر دیوار و فنس‌کشی که در داخل بستر و حریم مسیل احداث شده بود، توسط یک دستگاه لودر تخریب گردید.

رئیس اداره امور منابع آب شهرستان دماوند گفت: همچنین با لایروبی اراضی مجاور بستر مسیل که با خاکریزی پر شده بود احیاء و مسیر سیلابی مسیل بازگشایی شد.

حسینی ادامه داد: در این عملیات حدود ۶۰۰ مترمربع از تصرفات بستر و حریم مسیل آزادسازی شده است.

وی در پایان با اشاره به اخطاریه‌های صادر شده در مورد احتمال افزایش وقوع بارش و ایجاد سیلاب در سال جاری خاطرنشان کرد: عوامل امور منابع آب شهرستان دماوند با گشت‌زنی و کنترل منطقه، نسبت به برخورد با تخلفات احتمالی و بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های مسدود شده اقدام می‌نمایند تا از وقوع حوادث جبران ناپذیر ناشی از مسدود بودن مجاری آب‌های سطحی جلوگیری گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا