قاضی صلواتی: هزینه انتقال ملک ایران زمین به جای 10 میلیون 8 میلیارد پرداخت شده است

image470603قاضی پرونده متهم نفتی از پرداخت 8 میلیارد و 800 میلیون تومانی هزینه نقل و انتقال سند برای ملک ایران زمین به جای 10 میلیون تومان، به دفترخانه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، قاضی صلواتی در ادامه 12 جلسه رسیدگی به پرونده نفتی از متهم پرسید که چرا ملک فروخته شده ایران زمین را در همان دفترخانه مجددا به نام خود سند زده‌اید؟

بابک زنجانی در پاسخ گفت: در تاریخ 15 خرداد 92 به دستور وزیر جلسه‌ای با وزارت نفت منعقد شد تا 2 میلیارد دلار از وجوه وزارت نفت که در مالزی موجود بود و قابل انتقال به ایران نبود را به ایران منتقل کنم که زمان انجام اینت تعهد من یکساله بود یعنی دقیقاً در تاریخ 15 اردیبهشت 93 باید این مبلغ از مالزی خارج و به وزارت نفت می‌رسید و در قرارداد نوشته شد که من یک فقره چک به مبلغ 2 میلیارد و 66 میلیون یورو برای تاریخ 15 اردیبهشت 93 صادر کنم.

وی افزود: در ادامه وزارت نفت خواستار ارائه یک وثیقه از طرف من شد و من برای همین ملک ایران زمین را به وزارت نفت فروختم و در دفترخانه نمایندگان وزارت نفت اعلام کردند که ما ملک نمی‌خواهیم و نمی‌توانیم ملک بازی کنیم و این ملک را فقط برای وصول چک از شما دریافت کرده‌ایم یعنی ملک را از شما می‌خریم و به شما می‌فروشیم.

قاضی صلواتی از متهم پرسید: سند ملک ایران زمین سند قطعی مشتمل بر رهن است و شما در آنجا 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به آقای م.ن پرداخت کرده‌اید،‌ علت این پرداخت چه بوده است؟

متهم نفتی در پاسخ گفت: آقای م.ن مسئول وقت حقوقی وزارت نفت بود که در اینجا نمایندگان وزارت نفت اعلام کردند که ایشان هیچ سمتی در وزارت نفت نداشته است و فقط مشاوره می‌داده‌ است.

زنجانی تصریح کرد: در قرارداد من با وزارت نفت آمده است که هزینه حقوقی بر عهده ب.ز است و در آنجا اعلام شد 4 تا 5 میلیارد تومان هزینه دفتر حقوقی می‌شود و من این موضوع را با اطلاعات سپاه در میان گذاشتم و آنها با چنین کاری مخالفت کردند.

متهم نفتی تصریح کرد: دو روز بعد به من اطلاع دادند که چکی به نام آن شخص صادر کن که م.ن رقم 3 میلیارد را مطرح کردند و من خواستار رقم 2 میلیارد بودم اما در آخر رقم 2.5 میلیارد تعیین شد و این رقم 15 روز بعد از حساب من برداشت شد که علت تأخیر برداشت دیر هنگام دوستان بود.

قاضی صلواتی سؤال کرد: که رقم نقل و انتقال این ملک باید 10 میلیون تومان باشد در صورتیکه شما 8 میلیارد و 800 میلیون به دفترخانه پول داده اید علت این موضوع چیست؟ که در اینجا خود قاضی صلواتی گفت: به این موضوع قطعا رسیدگی خواهد شد و من خواستار رسیدگی به آن هستم.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا