شهردار برکنار شده آبعلی، صندلی ریاست را رها نمی‌کند

iraj zahediشهردار آبعلی که چندی پیش به دلایلی برکنار شده بود از تحویل این سمت امتناع می کند و همچنان بر سر مسئولیت خودش باقی است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، چندی پیش شهردار سابق آبعلی به دلیل نداشتن شرایط لازم برای احراز مسئولیت استیضاح و با رای قاطع اعضای شورای شهر برکنار شد.

رییس شورای اسلامی شهر آبعلی شهردار سابق آبعلی به دلیل عدم سکونت در محدوده قانونی شهر و بر اساس ماده سوم و چهارم آیین نامه اجرایی شورا، شرایط احراز پست شهردار را نداشت و به همین دلیل استیضاح و برکنار شد.

 این مقام مسئول در تاریخ  93/10/22 با استناد به مواد 3 و 4  آئین نامه اجرائی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب سال 1377 هیات وزیران و با استناد به بند دال از تبصره 4 ماده 71 قانون وظایف و اختیارات شوراهای شهر، شرایط احراز سمت شهرداری را از دست داد.

 اما شنیده ها حاکی است؛ که شهردار برکنار شده از تحویل میز و امور مربوطه به سرپرست انتخابی امتناع کرده و در توجیه ادامه غیرقانونی عدم تحویل امور به سرپرست انتخابی شورای اسلامی شهر می گوید که به دستور برخی مقامات بخشی، شهرستانی و استانی است که دفتر شهرداری را در تصرف داشته و از تبعیت از قانون و مقررات سرباز میزند.

 گفتنی است؛ «رضا نسب» سرپرست جدید شهرداری آبعلی دارای مدرک کارشناسی عمران و معماری است.

شهرستان دماوند دارای پنج شهر دماوند، رودهن، آبسرد، کیلان و آبعلی است که شهر آبعلی با 20 هزار نفر جمعیت در منطقه شمالی این شهرستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا