معاون سازمان میراث‌فرهنگی استان تهران

دهکده صنایع دستی در روستای آیینه‌ورزان دماوند ایجاد می‌شود

معاون سازمان میراث‌فرهنگی استان تهران از ایجاد دهکده صنایع دستی در روستای آئینه‌ورزان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علیرضا جعفری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به پروژه‌های صنایع دستی گردشگری در زمینه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: 35 پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان تهران پیش‌بینی شده که تاکنون 7 پروژه به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به مهّم‌ترین پروژه‌های صنایع دستی استان افزود: تبدیل روستای کردامیر شهریار به بازارچه صنایع دستی که برای 120 نفر اشتغال مستقیم و 300 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند  نیز از جمله مهّم‌ترین پروژه‌ها در این حوزه است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی استان تهران بیان کرد: تبدیل بازار ایرانی اسلامی اندیشه به بازار دائمی صنایع دستی با پیش‌بینی 100 غرفه و ایجاد 100 مورد اشتغال مستقیم و 200 نفر اشتغال غیرمستقیم از دیگر طرح‌ها است.

جعفری عنوان کرد: همچنین در شهرستان دماوند روستای آئینه‌ورزان به عنوان پایلوت روستایی که قابلیت بوم‌گردی و تبدیل به دهکده صنایع دستی دارد نیز پیگیری می‌شود که بهره‌برداری از این پروژه برای 100 نفر اشتغال مستقیم و 200 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

وی گفت: به این ترتیب قطعه زمینی بالغ بر پنج هکتار برای ایجاد دهکده صنایع دستی دماوند تخصیص داده می‌شود که با مشارکت بخش خصوصی و هنرمندان منطقه، فضای کارگاهی و عرضه محصولات ایجاد شده و در کنار آن، مباحث گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی استان تهران بیان کرد: بر اساس سند توسعه، تا سال 1400 باید حداقل فاز اول دهکده صنایع دستی به بهره‌برداری برسد که در این صورت، شرایط اشتغال 500 نفر به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

جعفری خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است، اما اجرای فاز نخست آن، پنج میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که بخشی از آن از طریق سرمایه‌گذار خصوصی و بخشی نیز از طریق جذب اعتبارات ملی انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در شهرستان رباط کریم نیز تبدیل آسیاب آبی به نمایشگاه صنایع دستی و همچنین در شهرستان قرچک روستای جیتو به عنوان دهکده سفال و سرامیک دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازارچه صنایع دستی در دهکده سلامت ایجاد می‌شود عنوان کرد: فاز نخست اجرایی این دهکده با شرط دریافت تسهیلات بانکی از پست بانک تا پایان سال 98  به بهره‌برداری می‌رسد و اجرای کامل آن نیز در افق 1400 دیده شده است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این در روستای بالابان شهریار تأسیسات گردشگری با ظرفیت 200 اشتغال مستقیم و 400 اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا