با حضور معاون فنی و عمرانی استاندار تهران؛

همایش دهیاران و شهرداران شهرستان دماوند به میزبانی شهر آبسرد برگزار شد

همایش دهیاران و شهرداران شهرستان دماوند با حضور معاون فنی و عمرانی استاندار تهران به میزبانی شهر آبسرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسن کریمی، معاون فنی و عمرانی استاندار تهران در همایش دهیاران و شهرداران شهرستان دماوند که در شهرداری آبسرد برگزار شد، اظهار داشت: طبیعت خدادادی شهرستان دماوند امانتی است که از گذشتگان به ما رسیده اما در حراست آن کوشا نبودیم و تا به امروز تلاش‌هایی به منظور جلوگیری از تخریب طبیعت صورت گرفته اما برای احیاء و بازسازی آن اقدامی نشده است.

وی افزود: هرچه ساخت و ساز در منطقه بیشتر باشد آرامشی که در شهرستان وجود دارد کمرنگ خواهد شد و نباید برای کسب درآمدهای زودگذر آرامش، سلامت جامعه و میراث ماندگار موجود را از بین برد.

معاون فنی و عمرانی استاندار تهران با اشاره به برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز خاطرنشان ساخت: در این دوره تخلف و ساخت‌وسازهای غیرمجاز کاهش یافته، اما باعث تأسف است که در گذشته جلوی تخلفات گرفته نشده و امروز ما مجبوریم محدودیت‌های زیادی در ساخت‌وسازهای حتی مجاز مردم برای کنترل بیشتر ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح موضوع اختصاص اعتبارات ویژه به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تصریح کرد: در بودجه سال 96 از محل توزیع اعتبارات ارزش افزوده سهم بیشتری به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص خواهد یافت و جهش بزرگی را در این بخش شاهد خواهیم بود.

معاون استاندار تهران از شهرداران وبه خصوص دهیاران خواست؛ برای این اعتبارات برنامه مدونی آماده نمایند و طرح‌های عمرانی خوبی در روستاها و شهرها برای رفاه مردم به اجرا درآید.

وی بیان داشت: در حال حاضر همه روستاهای استان دارای طرح هادی روستایی هستند که برخی از آنها نیازمند بازنگری هستند اما سیاست کلی دولت در توسعه روستاها تنها به بخش توسعه برای رفع مشکل افراد بومی روستا بر می‌گردد و این بازنگری شامل توسعه برای درآمدزایی نخواهد شد و با آن سخت‌گیرانه برخورد می‌شود.

*در دولت تدبیر و امید تعداد دهیاری‌های شهرستان به دو برابر افزایش یافت

ناصر محمودی فرد، فرماندار شهرستان دماوند در همایش دهیاران و شهرداران که به مناسبت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در شهرداری آبسرد برگزار شد، ضمن اعلام این خبر افزود: تعداد 8 دهیاری دیگر در حال نهایی شدن می‌باشد که در صورت اجرا، تعداد روستاهای دارای دهیاری در شهرستان دماوند به عدد 50 خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در 4 سال گذشته با مشکلات زیادی به خصوص در منابع مالی مواجه بودیم اما با کمک معاون عمرانی استاندار، اعتبارات بسیار خوبی برای روستاها جذب شد و پروژه‌های عمرانی بسیاری در روستاها به اجرا درآمد.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به تلاش دولت در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش تولید در روستاها با اجرای طرح‌های عمرانی و رفاهی در روستاها بیان داشت: با اختصاص اعتبارات ویژه توسط دولت به روستاها این بستر فراهم آمده که زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستا شکل بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: طی 10 سال گذشته طرح‌های هادی اجرا شده در روستاها با نگاه انقباضی بوده که مسیر توسعه روستاها را با مشکل مواجه ساخته و لازم است در بازنگری طرح‌های هادی این نگاه به سمت انبساطی شدن و توسعه بافت روستاها تغییر کند.

فرماندار شهرستان دماوند به اجرای مصوبات ستاد مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز استان و شهرستان در روستاها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در روستاها کنترل ساخت‌وساز غیرمجاز بسیار جدی دنبال شد و مدیریت خوبی در این بخش صورت گرفت و شاهد کاهش چشم‌گیر تخلفات در سال‌های گذشته در شهرستان بودیم.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند اظهار داشت: امیدواریم که هر ایرانی وقتی به محدوده شهرستان دماوند وارد می‌شود چه از سمت شمال، چه جنوب، چه از شرق و غرب با شهری مواجه شود که مانند نگین عقیقی می‌درخشد.

وی ادامه داد: شهرستان دماوند به دلیل دارا بودن آب و هوای عالی، موقعیت جغرافیایی خاص و جاذبه‌های گردشگری از کوه، دشت، دریاچه، آبشار، رودخانه‌ها، باغات، مزارع، بقعه‌های زیارتی و امامزادگان واجب التعظیم و آثار تاریخی می‌تواند به قطب گردشگری ایران و استان تهران تبدیل شود که این امر نیاز به کار شهرداری و حمایت فرماندار و استاندار دارد.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها منابعی که استان در اختیارشان قرار می‌دهد را در دستورکار قرار دهند تا در دوره خدمت، روستا و شهر را به بهترین و جذاب‌ترین مکان تبدیل کنند گفت: این نعمات باید در معرض دید مردم قرار گیرد و مردم از این مواهب الهی لذت برده و بهترین استفاده را کنند و هر کسی باید بتواند شهر و محل خود را زیباتر جلوه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا