رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند:

1100 کیلوگرم مواد پروتئینی غیربهداشتی در دماوند امحا شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند گفت: 1100 کیلوگرم مواد پروتئینی غیربهداشتی در شهرستان دماوند امحا شد.

سید علی امامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند در خصوص عملکرد یکساله این نهاد اظهار داشت: در حوزه نظارت بر برفراورده‌های خام دامی و بهداشت عمومی 15 پرونده ارجاعی به مراجع قضایی از واحدهای متخلف داشته‌ایم.

وی افزود: 3 مورد دستور جمع‌آوری طیور حاشیه جاده‌ها و معدوم سازی آنها با همکاری شهرداری، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و اداره راهداری انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند گفت: در ادامه این فعالیت‌ها تعدادی از اماکن غیرمجاز با نصب بنر پلمب شدند که شامل یک قصابی در گیلاوند، یک پرورش غیرمجاز ماهی و یک سردخانه غیرمجاز بودند.

امامی ادامه داد: معدوم سازی مواد پروتئینی غیربهداشتی همچون مرغ، کوکتل و سوسیس، گوشت قرمز و آلایش خوراکی دام مجموعا به مقدار 1100 کیلوگرم از دیگر اقدامات دامپزشکی در مدت مذکور بود.

وی تصریح کرد: از پرونده‌های قضایی ارجاع شده به حوزه قضایی دو مورد محکوم به پرداخت جزای نقدی به جهت تخلفات بهداشتی شدند، برای یک مورد نیز حکم قطعی زندان صادر شد که به سبب تقلب و فعالیت غیرمجاز در واحدهای بسته بندی صورت گرفته بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند بیان کرد: در طرح نوروزی تشدید نظارت‌های بهداشتی انجام می‌شود، نظارت‌ها در بازار شب عید به علت مصرف زیاد در ایام پایانی سال تشدید می‌شوند که دو اکیپ سیار گشت زنی این مهم را بر عهده دارند.

امامی در خصوص آمادگی‌های لازم در خصوص بیماریهای واگیر در جمعیت طیور منطقه در فصل بهار گفت: در این زمینه از مهرماه پایش و مراقبت فعال و غیرفعال از تمامی واحدهای تحت پوشش انجام می‌شود البته این آمادگی همیشگی است.

*طی سال 4 مرحله واکسیناسیون رایگان طیور بومی روستایی در دماوند انجام می‌شود

وی تصریح کرد: برای مقابله با بیماری‌های واگیر طیور در سطح روستاها 4 مرحله واکسیناسیون رایگان طیور بومی روستایی انجام می‌شود، این واکسن به صورت خوراکی و آشامیدنی بود که با هماهنگی دهیاری‌ها صورت می‌گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند افزود: در خانه‌های روستایی که حدود 10 تا 20 طیور نگهداری می‌شد طیور علیه بیماری نیوکاسل که واگیردار است واکسینه شدند، این اقدام در کنترل بیماری‌های واگیر منطقه کمک بسیاری کرد.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم هرگز از فروشندگان طیور سیار در کنار جاده‌ها خریداری نکنند زیرا وضعیت سلامت آنها مشخص نیست و در صورت مشاهده با آنها برخورد می‌شود کما اینکه در سه مورد با دستور دادستان جمع آوری و پرنده‌ها به کشتارگاه تحویل داده شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا