گشت مشترک جایگزینی نیروی کار ایرانی به جای اتباع خارجی غیرمجاز شاغل در شهرستان دماوند/ ۷۵ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل شناسایی شدند

گشت مشترک جایگزینی نیروی کار ایرانی به جای اتباع خارجی غیرمجاز در شهرستان دماوند با حضور بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، دستگاه‌های نظارتی و امنيتي، اتاق اصناف، بهداشت محیط و اداره صمت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، با توجه به افزایش جمعیت اتباع غیرمجاز در موقعیت‌های شغلی شهرستان دماوند طرح برخورد با بکارگیری اتباع تشدید پیدا کرده است‌.

در صورت به کار گماری اتباع غیر ایرانی کارفرمایان متخلف با توجه به بند (ج) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به ازای هر روز اشتغال کارگر اتباع فاقد کارت کار در سال ۱۴۰۳ روزانه ۱۱۹۴۳۶۴۰ ریال جریمه خواهند شد که به‌ عبارتی اشتغال یک ماهه کارگر غیر‌مجاز برای کارفرمایان متخلف حدود ۳۶ میلیون تومان جریمه در حق صندوق دولت به ازای هر کارگر جریمه در پی دارد و در صورت تکرار تخلف این جریمه ۲ برابرگردیده و معادل ده برابرحداقل مزد روزانه کارگر داخلی به ازای هر روز اشتغال غیر مجاز و برابر با ماهیانه حدود ۷۲ میلیون تومان خواهد شد و همچنین ۳ تا ۶ ماه حبس برای کارفرمای متخلف طبق ماده ۱۸۱ قانون کارحسب نظر مرجع قضایی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین در این گشت مشترک شناسایی ۷۵ نفر اتباع غیرمجاز در واحد‌های صنفی اغذیه‌فروشی و رستوران‌های سطح شهرستان دماوند صورت پذیرفت.

از فرماندهي محترم نیروی انتظامی شهرستان دماوند جهت همکاری صورت گرفته در زمينه دستگیری و طرد اتباع غیر‌مجاز شناسایی شده در گشت مشترک با همراهی دستگاه‌های امنیتی و نظارتی نهایت تشکر و قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا