کاهش ۳۳ و ۲۴ درصدی پرونده‌های دادسرا و دادگاه در شهرستان دماوند/ شورای حل اختلاف شهرستان دماوند در حوزه صلح و سازش رتبه برتر استانی را کسب کرده است

رئیس دادگستری شهرستان دماوند از کاهش ۳۳ و ۲۴ درصدی پرونده‌های دادسرا و دادگاه در این شهرستان خبر داد و گفت: شورای حل اختلاف شهرستان دماوند در حوزه صلح و سازش رتبه برتر استانی را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، محمدصادق رفیعی به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه در جمع نمازگزاران نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری، قوه قضاییه یکی از ستون‌های اصلی در برپایی نظام اسلامی است و تلاش در این قوه دارای اجر مضاعف است و این دیدگاه نشان‌دهنده جایگاه و تأثیر بسیار مهم قوه قضاییه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: طبق قانون اساسی، وظایفی همچون گسترش عدالت و آزادی‌های مشروع، حفظ حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حسن اجرای قوانین بر عهده قوه قضاییه است.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند گفت: در دادگستری شهرستان دماوند، با توجه به سند تحول و تعالی مصوب ریاست قوه قضاییه و سیاست‌های کلی اتخاذ شده توسط رئیس کل دادگستری استان تهران، برنامه‌ریزی لازم و تلاش برای رسیدن به اهداف مدنظر در دستور کار قرار گرفته است.

رفیعی تأکید کرد: با همکاری نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مشورت‌های امام جمعه، تلاش می‌کنیم از حداکثر ظرفیت موجود برای ارائه بهترین خدمات به مردم شهرستان استفاده کنیم و همچنین با تعامل و همکاری سازنده با نهادهای نظامی و امنیتی، به حفظ و ارتقای آرامش موجود در شهرستان می‌پردازیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های سال گذشته بیان کرد: در دادسرای شهرستان دماوند، با تلاش‌های دادستان و همکارانشان، 33 درصد از پرونده‌های موجودی دادسرا کاهش یافت و در دادگاه‌ها نیز همکاران ما توانستند 24 درصد از پرونده‌های شعبه‌ها را کاهش دهند.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند ادامه داد: در حوزه صلح و سازش در شورای حل اختلاف، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی مردم، توانستیم رتبه‌های برتر استان را کسب کنیم و همچنین در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به‌عنوان یکی از حوزه‌های برتر استان شناخته شدیم و در تکریم مراجعان به دستگاه قضایی، عملکرد بسیار خوبی داشتیم.

رفیعی در پایان اضافه کرد: اگرچه نوع کار در دادگاه با سایر ادارات متفاوت است، اما با برقراری ارتباط دلی با مراجعان، می‌توانیم در انجام وظایف و دستیابی به اهداف موفق‌تر باشیم و این موفقیت‌ها جز با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان دادگستری شهرستان حاصل نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا