مداحان و هنرمندان و شعرای آئینی نقش مهمی را در نگه داشتن غصه عاشورا و کربلا ایفا می‌کنند

مشاور راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مداحان و هنرمندان و شعرای آئینی نقش مهمی را در نگه داشتن غصه عاشورا و کربلا ایفا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت السلام والمسلمین آقایی در آیین بزرگداشت استاد حاج عباس کیاماری پیرغلام آستان اهل بیت در شهرستان دماوند اظهار داشت: هنرمند و مداحان و هر کسی که به نحوی اهل هنر و نغمه‌سرایی است باید سه ویژگی داشته باشد اول اینکه روح لطیفی داشته باشد و دوم اینکه عمیق‌تر بیاندیشد و سوم اینکه او را جلو ببرد و باید از دیگران جلوتر باشد و این سه تا هنر، هنرمند است.

وی افزود: شعار و هنرمندان و کسانی اهل قلم هستند زودتر از دیگران بفهمند تا به تصویر بکشند زیرا راهبری احساسات مردم کار هنرمند است.

مشاور راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: هنرمندان ما هنرشان این است که راهبرد احساسات مردم باشند. هنرمند کاری که انجام می‌دهد باید روحش پرواز کند.

آقایی تصریح کرد: شهید با شهادتش احساسات مردم را دست‌گیری می‌کند و جامعه را جلو می‌برد و روح عمیق و فکر لطیف و جلوتر حرکت کردن آنان است که برای جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: مداحان و هنرمندان و شعرا آیینی ما، کار هنری می‌کنند تا روح مردم را به معراج ببرند و نقش مهمی را در نگه داشتن غصه عاشورا و کربلا ایفا می‌کنند و شعور در کنار شور تاثیرگذار است.

مشاور راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: به فرموده امام راحل هر چیزی که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست و آنچه موجب حفظ داستان کربلا شده، همین هنر است.

آقایی بیان کرد: مداحان و ذاکرین اهل بیت کیاماری، کرمانی، فتاح دماوندی به صورت خانوادگی در این عرصه فعالت می‌کردند که در واقع حقی به گردن ما دارند.

وی افزود: خونین دلان میراث و گنجینه ارزشمندی است که در دماوند از آقای کیاماری و فرزند ایشان ماندگار شده است که باید ارج نهیم.

مشاور راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: مرحوم همواره وظیفه خود می دانست که اثرات را ماندگار و اجتماعی کند تا برای آیندگان بماند؛ باید این آثار را اجتماعی کرد تا این ارزش‌ها که از میراث پدر باقی مانده ثبت و ضبط شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا