مجمع خیرینی برای امور فرهنگی شهر آبسرد تشکیل شود / با همکاری مردم و اداره اوقاف دماوند مسائل موقوفات آبسرد مرتفع گردد

امام جمعه شهر آبسرد گفت: مجمع خیرینی برای امور فرهنگی شهر آبسرد تشکیل شود و با همکاری مردم و اداره اوقاف دماوند مسائل موقوفات مرتفع گردد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام والمسلمین ظاهری در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: هفته‌ای که گذشت، علاوه بر هفتۀ دفاع مقدس، هفتۀ وقف نیز بود.

وی افزود: وقف یک صدقۀ جاری است که آثار آن را همگان در بسیاری از موارد مشاهده کرده‌اند.

امام جمعه آبسرد گفت: الحمدلله در همین منطقۀ خودمان نیز موقوفاتی بسیاری وجود دارند که این نشان دهندۀ اعتقادات عمیق مردم است.

ظاهری عنوان کرد: این موقوفات در راه نیت واقف به‌خوبی اداره می‌شوند اما برخی دیگر نیز با مسائلی روبرو هستند که ان‌شاءالله با همکاری شما مردم و ادارۀ اوقاف، مسائل آنان نیز مرتفع شوند.

وی گفت: اما نکته‌ای که در وقف حائز اهمیت است، نیت واقف است؛ گاهی وقف در مورد مسائل بهداشتی مانند ساخت بیمارستان و … صورت می‌گیرد که بسیار امر پسندیده‌ای است.

امام جمعه آبسرد بیان کرد: گاهی وقف نسبت به ادارۀ مساجد و هیئات صورت می‌گیرد که آن هم بسیار پسندیده است.

ظاهری افزود: اما آن چیزی که ما در منطقه نداریم، وقف در امور فرهنگی مانند ترویج قرآن و … است.

وی تصریح کرد: اگر بنا است در منطقه کارهای فرهنگی بر روی جوانان و نوجوانان صورت بگیرد نیازمند حمایت هستیم و یکی از بهترین‌ حمایت‌ها، وجود موقوفات در این زمینه است. این مهم است و باید بدانیم که اگر کسی در راه قرآن و معرفت‌افزایی جوانان این منطقه وقفی را انجام دهد، تا قیامت هر فردی که از عوائدی آن وقف چیزی را می‌آموزد، ثوابش به واقف نیز می‌رسد.

امام جمعه آبسرد بیان کرد: در این راه پیشنهاد می‌شود مجمع خیرینی برای امور فرهنگی منطقه تشکیل شود تا با دخیل کردن همۀ مردم در ارتقاء امور فرهنگی بتوانیم با تمام قوا به مقابلۀ دشمن در جنگ فرهنگی رویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا