فرزندان شبانه‌روزی به خانواده‌ها واگذار می‌شوند/ غربالگردی رایگان فرزندان مشکوک به اُتیسم در دماوند/ زوجین ۳۰ تا ۵۰ ساله می‌توانند از طرح فرزندخواندگی بهره‌مند شوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: فرزندان شبانه‌روزی به خانواده‌ها واگذار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، محسن معادی طی سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، به تشریح تاریخچه تأسیس سازمان بهزیستی کشور، اهداف و رسالت‌های این سازمان مقدس و فعالیت‌های اداره بهزیستی شهرستان پرداخت.

وی در این سخنرانی به فعالیت‌های حوزه‌های تخصصی بهزیستی شهرستان و مراکز تحت نظارت طبق اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند تأکید ویژه‌ای بر طرح‌های میزبان و فرزندخواندگی داشت و بیان کرد که برنامه اخیر سازمان بهزیستی بر اساس واگذاری فرزندان شبانه‌روزی در قالب این دو طرح قوت گرفته است.

معادی توضیح داد که بانوان و زوجین از سن ۳۰ تا ۵۰ سال می‌توانند جهت بهره‌مندی از این طرح‌ها به اداره بهزیستی شهرستان دماوند مراجعه نمایند که پس از مصاحبه تخصصی و طی مراحل لازم، در صورت داشتن شرایط مورد نظر، فرزند به عنوان مهمان در طرح میزبان وارد خانواده‌ها می‌شود و در طرح فرزندخواندگی نیز پس از طی مراحل مربوطه، فرزند به خانواده واگذار شده و نام او وارد شناسنامه والدین می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین غربالگری رایگان طیف اُتیسم از موضوعات مورد تاکید رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند بود.

معادی گفت: یک درصد جمعیت جهان طیف اُتیسم هستند و خانواده‌ها جهت غربالگری رایگان فرزند مشکوک به طیف اُتیسم خود می‌توانند به اداره بهزیستی شهرستان دماوند مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا