ضرورت پیشگیری از خسارات سیل در شهرستان دماوند با آبخیزداری مناطق کوهستانی و شیبدار با ساخت سیل بندها و بندهای انحرافی/ پیشگیری از خسارات زلزله در شهرستان دماوند با مقاوم سازی و ایمن سازی ساختمان‌های جدید و بافت‌های فرسوده شهری و روستایی/ تاسیس بنیاد فرزانگان جهت ارائه خدمت بیشتر به سالمندان در شهرستان دماوند در دستور کار باشد

امام جمعه دماوند از ضرورت پیشگیری از خسارات سیل با آبخیزداری مناطق کوهستانی و شیبدار با ساخت سیل بندها و بندهای انحرافی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه دماوند داشت: بیستم مهرماه، روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی است.

️وی افزود: طبق برخی گزارش‌ها از ۴۳ مورد حوادث غیر مترقبه ممکن در دنیا ۳۲ مورد آن در ایران تجربه شده است.

امام جمعه دماوند گفت: شایع‌ترین بلایای طبیعی در ایران زلزله، سیل، خشکسالی، فرونشست زمین، آفات محصولات کشاورزی، دامی و آتش سوزی جنگل‌ها است.

فتاح دماوندی تصریح کرد: ایران چهارمین کشور سیل خیز و ششمین کشور زلزله خیز جهان است که ۶ درصد تلفات بلایای طبیعی جهان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: برای کاهش اثرات بلایای طبیعی و زیان‌های جانی و مالی باید برنامه‌ریزی و پیشگیری لازم را انجام دهیم.

امام جمعه دماوند ادامه داد: اولاً برای پیشگیری از خسارات سیل در شهرستان دماوند باید آب خیزداری مناطق کوهستانی و شیبدار با ساخت سیل بندها و بندهای انحرافی و گابیون بندی توسط اداره جهاد کشاورزی انجام شود.

️وی تصریح کرد: ثانیاً برای پیشگیری از خسارات زلزله در شهرستان دماوند، مقاوم سازی و ایمن سازی ساختمان‌های جدید و بافت‌های فرسوده شهرها و روستاها باید در صدر برنامه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا