زنگ پژوهش در دبیرستان مریم عذرا شهر آبسرد نواخته شد

در آیینی همزمان با هفته پژوهش، صبح روز هفدهم آذرماه مراسم نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان مریم عذرا شهر آبسرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، این مراسم با حضور علیرضا ابراهیم‌زاده مدیر آموزش‌وپرورش دماوند، پگاه نظری رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های تهران، یحیی ابراهیمی معاون پشتیبانی و پژوهش، امید یوزباشی عضو شورای شهر آبسرد، شکوهی‌مهر مدیر پژوهش‌سرا، ندا شریف‌خطیبی کارشناس پژوهش، مدیران مدارس، معلمان، اولیا و دانش‌آموزان همراه بود.

در این آیین، علیرضا ابراهیم‌زاده با تأکید بر اهمیت پژوهش در نظام آموزشی گفت که تصمیم‌گیری‌های مدیریتی باید بر پایه یافته‌های پژوهشی استوار باشد و دوران آزمون و خطا گذشته است، چرا که پژوهش تفکر انتقادی را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند و پیشرفت هر جامعه در گرو توسعه پژوهش و تفکر علمی است.

در ادامه، پگاه نظری با بیان ویژگی‌های شاخص یک دانش‌آموز پژوهشگر عنوان کرد که کنجکاوی، پرسشگری، تحلیلی بودن، خلاقیت و نظم علمی از مؤلفه‌های اصلی یک پژوهشگر نوجوان است و آغاز پژوهش نیازی به طرح‌های پیچیده ندارد، بلکه از مسائل ساده زندگی می‌توان مسیر تحقیق را آغاز کرد.

در بخش دیگری از مراسم، از مجموعه کتاب‌های پژوهشی فرهنگیان دماوند رونمایی شد که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب مبانی زیست‌شناسی پایه دوازدهم و بیواستراتیگرافی سازند مبارک جنوب شرق دماوند تألیف حمیده کبیری، کتاب شهسوار اندیشه؛ همخوانی حکیم با همخوانی مدرن اثر شیرین فاتحی، و کتاب بهبود امنیت پروتکل خوشه‌بندی WEEC در شبکه‌های هلی‌بی‌سیم نوشته فرزانه گل‌محمدی اشاره کرد.

همچنین از داوران حوزه اقدام‌پژوهی، دانشجویان فارغ‌التحصیل مدرسه با رتبه‌های برتر، هنرمندان رشته سراجی و معلمان پژوهنده تقدیر به عمل آمد و اجرای سرود توسط دانش‌آموزان پایه دهم رشته انسانی، فضای مراسم را با نشاط علمی و فرهنگی همراه کرد.

در حاشیه این آیین نیز نمایشگاه دختران مریم عذرا در رشته سراجی و نمایشگاه علمی پایه تجربی مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

این مراسم با هدف ترویج فرهنگ پژوهش، معرفی دستاوردهای علمی فرهنگیان و دانش‌آموزان و تشویق آنان به فعالیت‌های پژوهشی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا