نماینده مردم دماوند و فیروزکوه:

روستاهای وادان و سربندان با بحران آب شرب مواجه هستند/ پروژه فاضلاب در دماوند روی زمین مانده است/ پیگیری تامین منابع مالی برای احداث شبکه فاضلاب در شهر دماوند/ تاکنون برای پروژه فاضلاب شهری دماوند کاری انجام نشده است

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روستاهای وادان و سربندان با بحران آب شرب مواجه هستند، گفت: پروژه فاضلاب در دماوند روی زمین مانده است و تامین منابع مالی برای احداث شبکه فاضلاب در شهر دماوند پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود، شاهرخ رامین در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص بحران آب و فاضلاب در این مناطق هشدار داد و بر لزوم مدیریت منابع آبی و تسریع در اجرای پروژه‌های زیرساختی تأکید کرد.

وی با اشاره به شرایط بحرانی روستای وادان اظهار داشت: متأسفانه، روستای وادان امروز حتی آب شرب نیز ندارد و در یکی از دهستان‌های فیروزکوه، علی‌رغم وجود رودخانه، مردم با مشکلات جدی در تأمین آب شرب و کشاورزی مواجه‌اند و طی یک هفته گذشته در سربندان، مردم حتی به آب شرب دسترسی نداشتند.

رامین بر ضرورت مدیریت منابع آب و همکاری میهمانان منطقه در مصرف بهینه تأکید کرد و افزود: در شرایط کنونی، فاضلاب به عنوان یک ثروت تلقی می‌شود که بسیاری از کشورها از آن برای فضای سبز استفاده می‌کنند؛ با این حال، در منطقه ما، احداث شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب همچنان بر زمین مانده است.

وی به وضعیت بحرانی رودهن اشاره کرد و گفت: در رودهن، به دلیل نبود برنامه‌ریزی، بوی نامطلوب فاضلاب دیگر امکان زندگی را از مردم سلب کرده است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس تصریح کرد: در این خصوص، ما از وزارت نیرو پیگیری کرده‌ایم تا منابع لازم برای حل این معضلات تأمین شود؛ شرکت آبفا قول داده است که شبکه فاضلاب رودهن به زودی به بهره‌برداری برسد.

رامین بیان کرد: متأسفانه در دماوند هنوز هیچ‌گونه اقدامی در خصوص شبکه فاضلاب صورت نگرفته و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات فوری برای جلوگیری از بحران‌های بیشتر در آینده وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا