راه‌اندازی خانه مجازی مشارکت مردمی سلامت شهرستان دماوند/ ۶ مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان دماوند از سوی مراقبین سلامت ارائه خدمات می‌دهند/ افزایش سطح بهداشت و سلامت جامعه محقق شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از راه‌اندازی خانه مجازی مشارکت مردمی سلامت این شهرستان خبر داد و گفت: ۶ مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان دماوند از سوی مراقبین سلامت ارائه خدمات می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، مجتبی بنداد کرمانی در نشست خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان دماوند با اصحاب رسانه اظهار داشت: مشارکت مردمی را در فضاهای دیگر نیز داریم همچون خیرین که در همه حوزه‌ها به ما نیز کمک می‌کنند.

وی افزود: جنس بهداشت متفاوت است و هدف مهم این است که مردم را به سمتی ببریم که تغییر زندگی رفتاری داشته باشند و برای سلامت خود در حوزه بهداشت و درمان قدم بردارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: نیمی از کسانی که بیماری‌های قند، خون و … دارند به بیماری خود مشرف نیستند و بخشی دیگر نیز برای درمان اقدامی نمی کنند.

کرمانی گفت: ۶ مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان دماوند داریم که پزشک و کارشناسان هستند و مراقبین سلامت هستند که بخشی ارائه خدمات می‌دهند و بخشی ارتباط با بیمار داردند.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است موضوع سبک زندگی مردم به دو بخش شده که صنعت وارد کار شده که باعث شده که زندگی مردم تغییر کند؛ اگر چه صنعت به کمک مردم آمده ولی موجب شده در برخی موارد با سلامت مردم به مشکل بخورد و از سوی دیگر فضای مجازی را فراهم کرده که اطلاعات مورد نیاز خود را پیگیری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: از سوی تهدید و از سوی دیگر فضای مجازی فراهم است که لازم است فضای مجازی وارد کار شود و ما را در این زمینه یاری کند.

کرمانی ادامه داد: داوطلبان سلامت در دل مردم و در دل جامعه پیغام‌های ما را می‌رسانند و از سوی دیگر خانه مشارکت مردمی فعال است که تیم‌های فعال را دور خود جمع می‌کند و از این طریق قرار است با مشارت‌های مردمی تیمی را تشکیل دهند و با افراد با نفوذ مردم بتوانند ارتباط برقرار کنند و به اهداف خود برسند.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد پیام‌های بخداشتی در قالب سبک زندگی سالم و ایجاد ارتباط با مردم در قسمت فضای مجازی و تولید محتوا نیاز به جمعی داریم که تنها با یک روابط عمومی کفایت نمی‌کند و لازم است راهکارهایی ارائه شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: حال لازم است جمع کارشناسان فضای مجازی و محتوا‌سازی، به فراهم سازی فرصتی برای اطلاع رسانی به مردم از رسانه‌ها می‌خواهیم پیام ما را به مخاطب منتقل کند و نیازمند حمایت و همراهی شما است.

کرمانی گفت: امروز خانه مجازی مشارکت مردمی راه اندازی شد که امید است در این خانه راه کارهای مشارکتی خوبی را در بین مردم برای افزایش سطح بهداشت و سلامت جامعه و اهدافی که مدنظر حوزه بهداشت است محقق شود.

* حوزه سلامت نیاز به جلب مشارکت مردم دارد

جعفریان، مسئول خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان دماوند اظهار کرد: در حوزه سلامت نیاز به جلب مشارکت مردم و هماهنگی‌های بین بخشی که آنچه در طول سال‌ها اتفاق افتاد خیلی از بیمارهای واگیر کنترل شدند ولی بیماری‌های غیر‌واگیر به دلیل تغییرات و سبک زندگی مردم لازم بود که پیام‌های خود را به مردم منتقل کنیم تا شاهد ارتقای سلامت آنان باشیم.

وی افزود: وقتی بیماری با مشکلات و چالش‌هایی بیماری مواجه شده نمی‌توان کاری کرد درحالی که با حضور به موقع می‌توان کنترل کرد.

مسئول خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان دماوند گفت: پیام‌های بهداشتی، دریافت مطالبات مردم و انتقال پیام به مسوولان و اجرای پروژهای و کمپین‌های سلامتی که از اهداف این خانه مشارکت است.

جعفریان گفت: اعضای این خانه نمایندگان از هر مجموعه‌ای هستند و نیازسنجی‌ها بررسی شده و هر قشر جامعه نیازسنجی‌ها احصا شد و در این دو سال گذشته به‌ آن‌ توجه شد تحرک بدنی بود که به طبع آن با دیگر نهادها همکاری داشته باشیم ولی جای خالی رسانه دیده می شود و اگر مردم ما را نشناسند و مردم نیز آگاهی نداشته باشند قطعا موفق نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: موضوع سگ‌های بلاصاحب یک موضوع جدی در منطقه است ولی تا زمانی که یک مطالبه جدی از سوی مردم صورت نگیرد، مسئولان نیز به این مهم توجه نخواهند کرد.

مسئول خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان دماوند بیان کرد: مردم فقط ما را با سیستم واکسیناسیون می‌شناسند چون سال‌ها کار شده و امروز لازم است در مورد دیگر موضوعات نیز آشنا شوند.

جعفریان گفت: تمامی این اقدامات مبتنی بر پیشگیری است تا شاهد افزایش بیماری‌ها نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا