دولت باید به سازمان آتش‌ نشانی اهمیت بیشتری بدهد/ روستاهای بزرگ و پرجمعیت دماوند باید به پایگاه آتش‌نشانی و امدادرسانی مجهز شوند/ ضرورت احداث ایستگاه‌های جدید آتش نشانی در مسکن‌های مهر و ملی

امام جمعه دماوند گفت: روستاهای بزرگ و پرجمعیت دماوند باید به پایگاه آتش‌ نشانی و امدادرسانی مجهز شوند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: هفتم مهر روز آتش‌ نشانی و ایمنی را گرامی می‌داریم و از خدمات و زحمات خدمتگزاران جان بر کف مردم، در سازمان آتش نشانی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: رعایت اصول ایمنی در اماکن عمومی و خصوصی برای حفظ جان و مال خود و همراهان و همکاران یک ضرورت و واجب شرعی و عقلی است.

امام جمعه دماوند گفت: مجهز کردن خانه و مدرسه و اداره و مغازه به سامانه اعلام و اطفاء حریق، از خسارات احتمالی به شکل چشمگیری جلوگیری خواهد کرد.

فتاح دماوندی ادامه داد: مساجد و حسینیه‌ها و مراکز تجمع مردم باید به دستگاه‌ها و لوازم خاموش کردن آتش مجهز باشند و هیئت‌های امنا و مسئولین مربوطه در این باره وظیفه مهمی دارند.

وی تصریح کرد: دولت باید به سازمان آتش نشانی اهمیت بیشتری بدهد؛ این مجموعه به تجهیزات و نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد‌.

️امام جمعه دماوند بیان کرد: احداث ایستگاه‌های جدید آتش نشانی در مسکن‌های مهر و مسکن‌های ملی شهرستان دماوند بسیار ضروری و حیاتی است.

فتاح دماوندی تصریح کرد: روستاهای بزرگ و پرجمعیت دماوند باید به پایگاه آتش نشانی و امدادرسانی مجهز شوند.

وی گفت: بخشداران و دهیاران محترم در این موضوع باید برنامه عملیاتی داشته باشند.

امام جمعه دماوند افزود: عملیات امدادی در ساختمان‌های بلند مرتبه نیازمند خودروهای بالابر و نردبان‌های هیدرولیکی است.

فتاح دماوندی ادامه داد: تهیه تجهیزات تخصصی امدادی برای آتش‌ نشانی‌ها از جمله خودروها و موتورهای مناسب، مقدمه‌ای برای نجات جان انسان‌ها در شرایط بحران است.

️وی عنوان کرد: تعیین تکلیف وضعیت پرسنل شرکتی شاغل در آتش نشانی و حفظ امنیت شغلی آنها، این عزیزان را به کار خود دلگرم‌تر خواهد کرد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: رسیدگی بیشتر به وضع معیشت آتش‌ نشانان جان نثار وظیفه مسئولان بالا دست است که انشاءالله به آن عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا