معاون اول رئیس جمهور:

دماوند‌ی‌ها به تهرانی‌ها اجازه ساخت و ساز ویلا در اراضی کشاورزی را ندهند/ ارائه راهکارها جهت احداث کمربندی دماوند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دماوند‌ی‌ها به تهرانی‌ها اجازه ساخت و ساز ویلا در اراضی کشاورزی را ندهند، گفت: راهکارهای ویژه جهت احداث کمربندی دماوند ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، اسحاق جهانگیری در در مراسم افتتاحیه هنرستان فنی و حرفه‌ای زینبیه دماوند اظهار داشت: افتتاح کلاس درس در کشور میمون و مبارک است، سال گذشته مراسم افتتاح کلاس‌های درس آماده شده در کشور در تهران برگزار شد و امروز این مراسم در ابتکاری خوب در دماوند برگزار می‌شود.

وی با بیان این که بیشترین نیاز به سرانه آموزشی در شهرستان‌های استان تهران وجود دارد، گفت: امیدوارم روند نوسازی مدارس که سال گذشته ۷ هزار بود و امسال ۱۰ هزار شد، بیشتر رشد یابد، در واقع خدمت به آموزش و پرورش جزو بهترین خدمت‌هایی است که می‌تواند انجام شود.

معاون اول رییس جمهور گفت: مردم ایران در انجام کار خیر همواره پیش قدم بودند و این امر در فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی ما ریشه دارد و خیرین به خوبی تشخیص می‌دهند، که در زمان فعلی بیشترین نیاز در کجا وجود دارد، آموزش و پرورش و مدرسه کانون اصلی تحولات اجتماعی و کانون اصلی توسعه کشور است و مکرر گفته شده در توسعه کشور هیچ سرمایه‌ای بهتر برای سرمایه‌گذاری در کشور نیست و باید رفتار و اندیشه خود را نسبت به آموزش و پرورش اصلاح کنیم.

جهانگیری هزینه کردن در آموزش و پرورش را اصلی‌ترین هزینه سرمایه‌ای یک کشور دانست و افزود: باید فکر و رفتار خود را نسبت به آموزش و پرورش هم از نظر نظری و هم از نظر عملی اصلاح کنیم، کشورهایی که شرایط ما را داشتند، زمانی که وارد چرخه توسعه شدند، بیش از آن که به ساخت فرودگاه و اداره و اتوبان و … بپردازند، به آموزش و پرورش پرداختند، چرا که نسلی که در آموزش و پرورش تربیت می‌شود، می‌تواند کشور آر به نقطه مطلوب برساند.

وی گفت: باید اتفاقات اصلی کشور از آموزش و پرورش آغاز شود، البته رسیدگی به مسائل آموزش و پرورش و درست کردن آموزش و پرورش فقط از عهده دولت به تنهایی در هیچ کشوری ساخته نیست، در ایران نیز ساخته نیست، همه مردم باید در صحنه باشند و همه اشخاصی که توانمندی دارند، باید به کمک بیایند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر نوسازی مدارس کشور و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: طبق ماده ۵۶ دولت می‌تواند برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از منابع بانکی استفاده کند و پس از تکمیل پروژه‌های نیمه تمام طی یکی ۲ سال آینده پول بانک را برگرداند، این اراده اگر امروز در آموزش و پرورش جدی هست، که تعداد ۴۰ هزار واحد آموزشی نیمه تمام تا سال آینده تکمیل شود، یکی از بهترین فرصت‌ها استفاده از ماده ۵۶ است.

جهانگیری با توصیف شرایط امروز کشور و جنگ اقتصادی که امریکایی‌ها آغاز کردند و درگیری‌ها و فضاسازی‌های منطقه گفت: ایران ظرفیت‌های بزرگ و توانمندی‌های عظیمی سیاسی اجتماعی و نیز نیروی انسانی دارد و توانسته در شرایط امروز در برابر آمریکا به عنوان قدرت بزرگ جهانی بایستد و امروز در کمتر از ۲ سال از این جنگ سرافرازانه بیرون آمد.

وی با بیان این که آمریکایی‌ها گمان می‌کردند، که نظام و اقتصاد ایران در پی این جنگ متلاشی و نابود می‌شود، اضافه کرد: اما امروز به خوبی می‌بینیم، که آن‌ها به هدف خود نرسیدند و ملت ایران از این جنگ نیز سربلند بیرون آمد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه دماوندی‌ها باید مواظب باشند که تهرانی‌ها زمین‌های کشاورزی را به ویلا تبدیل نکنند.

جهانگیری افزود: ساخت و ساز و تصرف در اراضی کشاورزی برخلاف قوانین اجازه داده نشود؛ در دماوند تصرفات ناحقی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در حفظ منابع ملی باید حساسیت وجود داشته باشد که توسط عده‌ای تصرف غیرمجاز نشود، گفت: مسائل و مشکلات کشاورزی باید حل و فصل شود.

معاون اول رییس جمهور گفت: کمربندی شهرستان دماوند مورد توجه قرار می‌دهیم و باید راهکاری ارائه دهیم که به سرعت در اسرع وقت اقدام شود.

جهانگیری عنوان کرد: پیمانکار مربوطه این کار را انجام دهد، دولت پول کسی را تاکنون نخورده و خوش حساب است و امیدواریم این خدمات برای مردم دماوند انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا