جلسه توجیهی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم با حضور نمایندگان اصناف و کافی‌نت‌داران دماوند

جلسه توجیهی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم در شهرستان دماوند با حضور مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران و نمایندگان اصناف با هدف شناخت معافیت‌های مالیاتی برای صنف کافی‌نت‌داران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، احمد‌رضا کرکه‌آبادی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری جلسه توجیهی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم گفت: ۱۵۰ برابر معافیت رقم خوبی است که به دلیل گستردگی، صنوف و مشاغل مختلف را در بر می‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران گفت: در سال جاری سقف فروش برای اصناف و امکان تسلیم فرم تبصره مبلغ ۱۸میلیارد تومان فراهم شده است.

وی ادامه داد: مطابق سنوات گذشته با صدور دستورالعمل تکمیل و تنظیم ماده ۱۰۰ که پرداخت مالیات اصناف را تسهیل می‌کند، مقرر شد به کمک اتاق اصناف دماوند جلساتی را با رؤسای اتحادیه‌ها برگزار و چگونگی اجرای این دستورالعمل را تبیین کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران با اشاره به اقدام موثر دیگر سازمان امور مالیاتی توضیح داد: برای انجام تکالیف سازمان و تسهیل‌گری در انجام تکالیف تقسیط بدهی‌های مودیان در دو حالت انجام می‌شود.

کرکه‌آبادی ادامه داد: مودیان و فعالان اقتصادی که در سنوات گذشته بدهی نداشته باشند و بدهی آنها تنها مربوط به سال ۱۴۰۲ باشد، امکان پرداخت بدهی آنها در طی۱۴ ماه و ۱۵ قسط فراهم شده است.

وی افزود: مودیان و فعالان اقتصادی که بدهی گذشته داشته باشند، می‌توانند بدهی خود را در طی ۹ماه و ۱۰ قسط پرداخت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما نیز وظیفه داریم علاوه بر اصناف، آرامش را برای صنف کافی‌نت‌داران تامین کنیم و پشتیبانی آموزش و اطلاع‌رسانی وظیفه اصلی ماست و امسال نیز گذشته از این جلسه، دو جلسه دیگری برای بحث آموزش خدمت شما عزیزان خواهیم بود و همچنین اطلاع‌رسانی از طریق سایت اداره کل و کانال اطلاع‌رسانی در بله انجام و دستورالعمل‌ها بخشنامه‌ها و آخرین تغییرات در این کانال بارگذاری می‌شود.

گفتنی است در ادامه تمامی مفاد بخشنامه تبصره 100ق.م.م برای حاضرین تشریح و به پرسش و پاسخ پرداخته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا