ثبت نام اتباع در کنار مسائل مالی از مشکلات اصلی مدارس در پروژه مهر است

مدیر دبیرستان دخترانه حاج عبدالله توسلی دماوند، در توضیح اقدامات مدرسه در انجام پروژه مهر، از تعمیر اساسی در سالن اجتماعات این دبیرستان خبرداد؛ وی همچنین ثبت نام اتباع را در کنار مسائل مالی، از مشکلات اصلی این پروژه دانست و خواستار افزایش حمایت‌های مالی نسبت به مدارس دولتی شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود به نقل از پانا، معصومه محمدی، مدیر دبیرستان دخترانه حاج عبدالله توسلی، در خصوص شروع فعالیت‌های خود در جهت اجرای پروژه مهر طی مصاحبه‌ای توضیح داد: طبق سنوات گذشته فعالیت‌های خود را در خصوص پروژه مهر و انجام مقدمات سال تحصیلی جدید، از اردیبهشت ماه آغاز کرده‌ایم.

در ابتدا، کار خود را با ساماندهی دبیران در دروس مختلف شروع کرده و تا مرداد ماه نیز کار تخصیص نیرو و جابه‌جایی‌ها انجام شد؛ همچنین، به دلیل نبودن مکانی مشخص برای تعویض لباس در سالن ورزشی مدرسه، یک رخت‌کن برای دانش‌آموزان اضافه کرده تا بتوانند قبل از ورود به سالن، تعویض لباس‌های خود را در این قسمت انجام بدهند؛ به‌علاوه، آماده‌سازی و شست و شوی کلاس‌ها و پرده‌ها نیز رو به اتمام است و مواردی که در آن به تعمیرات و رنگ‌آمیزی نیاز بود، درحال انجام و پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش مدرسه، در زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای منطقه‌ی دماوند، گفت: نام‌گذاری چهار ساختمان و سالن اصلی مدرسه با نام‌های پاک شهدای منطقه، از اقداماتی بود که برای زنده‌ نگه‌داشتن یاد شهدا در مدرسه حاج عبدالله توسلی انجام شده است.

سالن اجتماعات مدرسه نیز باتوجه به قدیمی بودن آن دچار مشکلاتی شده‌ بود و نیاز به تعمیر اساسی داشت؛ اما با نظر به اینکه مدارس و گروه‌های دیگری نیز از سالن مدرسه ما استفاده می‌کنند، مدیر آموزش و پرورش منطقه تصمیم به تعمیر و بازسازی سالن گرفتند، تا انشالله مدرسه ما و دیگر مدارس نیز بتوانند به خوبی از آن بهره ببرند؛ در قدم اول پنجره‌ها تعویض شد و درحال حاضر نیز تعمیرات سقف، کفپوش و دیگر قسمت‌های انجام می‌شود.

محمدی در پایان، با نظر به چالش‌های مدرسه در طول سال تحصیلی و روند انجام پروژه مهر خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما در پروژه مهر، ثبت نام اتباع بود، زیرا بخشنامه آن خیلی دیر به دست ما رسید و این موضوع، ساماندهی و ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع را برای ما سخت می‌کند.

یکی دیگر از چالش‌های مدرسه، بحث مالی و بودجه است، با توجه به فشارهای اقتصادی که روی همه مدارس و مخصوصا مدارس دولتی است، اگر مسئولین حمایت‌های خود را نسبت به مدارس دولتی در خصوص موضوع مالی افزایش دهند، قطعا بهتر می‌توانیم برنامه‌های آموزشی، مخصوصا پرورشی و طرح های مختلف را در مدرسه اجرا کرده و همچنین دستمان برای تشویق دانش‌آموزان و معلمان، بازتر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا